Huurcontract te laat geregistreerd?

Timdb
Topic Starter

Huurcontract te laat geregistreerd?

#1 , 07 jul 2010 17:44

Hallo,

Ik en mijn vriendin hebben onlangs een huis gekocht en hebben via een aangetekende brief onze huurwoning opgezegt,
Het contract is voor 3 jaar (is dit 3-6-9?) maar mits we er nog geen 3 jaar wonen moeten we 2 maand schadevergoeding betalen.

Nu is mijn vraag,

Het contract werd getekend op 21-11-2008
Dit contract werd geregistreerd op 30-01-2009 (staat op de stempel achteraan)

Is dit 9 dagen te laat of vergis ik me? of kijken ze daar zo nauw niet naar?

Indien ik gelijk heb, kunnen we dan iets tegen die 2 maand schadevergoeding doen?

Dank op voorhand.

Tim

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jul 2010 15:56

Die te late registratie maakt eigenlijk niets uit. Als men te laat registreert, heeft dat enkel een invloed op een eventuele boete van de FOD Financiën.

Neen, het is geen contract van 9 jaar. Het is een contract van bepaalde duur, namelijk 3 jaar.
Je kan dergelijke overeenkomst alleen opzeggen ten minste drie maanden voor het verstrijken van de overeenkomst. (art. 6, vierde lid Huurwoningwet)
Een andere mogelijkheid is in een nieuwe overeenkomst tussen de verhuurder en jij waarin je overeenkomt dat de overeenkomst wordt ontbonden.

Reclame

Terug naar “Huren”