dringende voorlopige maatregelen

zina2
Topic Starter

dringende voorlopige maatregelen

#1 , 10 okt 2006 06:50

Vorige week na de zoveelste ruzie met mijn echtgenoot heb ik besloten om hem het huis uit te zetten door middel van dringende voorlopige maatregelen. De situatie thuis is ernstig versoorf en het is niet meer leefbaar, vooral mijn kinderen lijden hieronder. Ik ben nu met hem bijna 12 jaar gehuwd, hij heelf me al die tijd gekleineerd, bedreigd en geslagen.
Het is een heel lang verhaal..
Nu heb ik vorige week een verzoekschrift ingediend bij de vrederechter )onder een advocaat)
nu was mijn vraag wat gebeurt er hierna? doet de vrederechter direct uitspraak en wordt mijn echtgenoot nog dezelfde dag verwijderd uit het huis of krijgt hij tijd om iets anders te zoeken?

graag wat tips of ervaringen
dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 10 okt 2006 21:01

Uw vonnis zal vermelden hoeveel tijd uw echtgenoot krijgt om 'in te pakken'.
In regel is dat 24 a 48 uur.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 10 okt 2006 22:48

heb ik besloten om hem het huis uit te zetten
Er zijn betere manieren om uit elkaar te gaan, zeker als je het welzijn van de kinderen voor ogen hebt
mijn kinderen
Van wie zijn de kinderen?

Bel anders eens naar de politie en vraag een afspraak met de referentieambtenaar.

Deze kan U tips geven en doorverwijzen naar instanties die ervaring hebben om de situatie niet verder te laten escaleren.

RR

Reclame

heleen

#4 , 16 okt 2006 12:32

Wees aub gewoon voorzichtig.

De moment dat je man de uitnodiging van de vrederechter krijgt is cruciaal. Mijn ondertussen ex, is op dat moment compleet te ver gegaan (slagen enz.).
Onderschat het niet, zorg dat je niet alleen bent op dat moment...

Veel moed

Borniet

#5 , 16 okt 2006 13:21

Misschien is het zelfs raadzaam om de dag dat je de uitspraak verwacht te zorgen dat je niet thuis bent.
Ga naar de politie, en meldt daar dat je enkele dagen niet thuis bent omwille van deze situatie. Neem uiteraard ook de kinderen mee. Dit zal je vrijwaren van een beschuldiging van gezinsverlating, welke een reden is tot echtscheiding op grond van feiten (http://vechtscheiding.beheydt.be/redenen.php).
Vraag eventueel ook aan de politie om daar rond die tijd geregeld een oogje in het zeil te houden, omdat je verwacht dat hij uitermate aggresief gaat reageren. Eventueel kan je dat ook nog extra aan je buren vragen. Ga dan iets nadat hij het huis zou moeten verlaten hebben kijken. Is hij niet weg: terug naar de politie, en laat hem buitenzetten. Eventueel kan je ook aan de politie vragen om mee te gaan kijken of hij weg is, en hem direct buiten te zetten indien niet. Neem hier best de kinderen niet voor mee...

Voor meer info en steun op het forum, kom naar www.v-echtscheiding.be
http://www.v-echtscheiding.be

Terug naar “Echtscheiding”