dreigend ontslag

wim vp
Topic Starter

dreigend ontslag

#1 , 09 aug 2010 09:18

hallo,
ik ben via mijn werk 3 dagen op 5 tewerkgesteld bij een vaste firma.ik kreeg vrijdag,na 2 weken verlof,te horen dat ik daar niet meer gewenst ben.dit zonder reden te weten.nu hebben ze me van het werk uit 3 weken op economisch werkloos gezet,daarna 1 week verplicht te werken en daarna weer 4 weken economisch.
zo hoeven ze me geen crisispremie uit te betalen.ik vind dit enorm achterbaks,dat ik dit te weten moet komen van mijn vorige werkplanner,terwijl de huidige dit eigenlijk had moeten doen,maar deze gaat gewoon in conge en laat het vuile werk over aan de vervanger.een geluk dat deze zijn job doet anders had ik vandaag gewoon gaan werken bij die firma en was ik wss naar huis gestuurd.

wat kan ik nu doen?
mvg
wim vp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 aug 2010 11:59

hallo,
ik ben via mijn werk 3 dagen op 5 tewerkgesteld bij een vaste firma.ik kreeg vrijdag,na 2 weken verlof,te horen dat ik daar niet meer gewenst ben.dit zonder reden te weten.nu hebben ze me van het werk uit 3 weken op economisch werkloos gezet,daarna 1 week verplicht te werken en daarna weer 4 weken economisch.
zo hoeven ze me geen crisispremie uit te betalen.ik vind dit enorm achterbaks,dat ik dit te weten moet komen van mijn vorige werkplanner,terwijl de huidige dit eigenlijk had moeten doen,maar deze gaat gewoon in conge en laat het vuile werk over aan de vervanger.een geluk dat deze zijn job doet anders had ik vandaag gewoon gaan werken bij die firma en was ik wss naar huis gestuurd.

wat kan ik nu doen?
mvg
wim vp
ivm de crisispremie: daar zal je wel recht op hebben (indien je ontslagen wordt voor 30 september 2010), de werkgever wordt echter vrijgesteld van het betalen van zijn deel (de RVA betaalt de rest) indien je genoeg economisch werkloos bent gesteld.

Voor andere zaken ga je best even naar je vakbond, zij kunnen de concrete situatie bekijken met iets meer details in het achterhoofd

Reclame

Terug naar “Archief”