Rijverbod??? wie weet raad??

ziggyke
Topic Starter

Rijverbod??? wie weet raad??

#1 , 13 aug 2010 21:59

Hopelijk weet iemand raad.

Ik ben Belg woonachtig in NL sinds 2001.
Heb een NL rijbewijs.
In 2006 heb ik een snelheidsovertreding gedaan in Belgie met de wagen van mijn Belgische vriendin.

Daarvoor is door de politierechtbank in 2007 een boete opgelegd van bijna 500€, die ik betaald heb in 2007.

Nu 2010 kreeg vandaag mijn vriendin in Belgie, de politie van haar gemeente op bezoek voor mij.
Om mij voor de overtreding van 2006 een rijverbod op te leggen van 8 dagen.

Kan men mijn rijbewijs invorderen in Belgie, na 4jaar na de feiten dan nog ?
Ik dacht altijd dat men dit niet mocht een NL rijbewijs intrekken in Belgie, maar daarin ben ik misschien fout.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
allison

#2 , 17 jan 2011 17:09

Wie kan mij advies geven om een aanvraag te doen inzake een datum van rijverbod te verplaatsen?
Bij wie en waar kan ik hiervoor terecht?
Dank u.

float
Juridisch actief: Ja

#3 , 17 jan 2011 18:03

Daarvoor moet u bij het parket zijn.

Reclame

Oude Belg

#4 , 17 jan 2011 20:52

Meer info vindt u hier : http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... orden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jan 2011 21:16

idd verkeerd gedacht....
Bij het openbaar ministerie die de vordering heeft ingesteld.
Dus waar is het voorgekomen wel in dat gerechtshof moet u zijn.

Terug naar “Archief”