Misbruik van vertrouwen door werknemer

deba
Topic Starter

Misbruik van vertrouwen door werknemer

#1 , 17 sep 2010 12:56

Ik ben een kleine zelfstandige, in het kader van mijn bedrijfsactiviteiten had ik een bestelwagen in leasing, deze werd gebruikt door een werknemer om ramen te reinigen.
Na een aantal klachten over deze werknemer, heb ik hem laten weten dat ik niet verder met hem wilde samenwerken, dit heeft hij niet zomaar aanvaard, bijgevolg heeft hij de bestelwagen niet meer ingeleverd. Ik heb dus een aanklacht ingediend wegens diefstal, bij de politie willen ze echter alleen maar een proces verbaal opmaken wegens misbruik van vertrouwen omdat ik de sleutels en de bestelwagen aan deze persoon heb toevertrouwd. De bestelwagen is spoorloos en de werknemer beweert dat ik deze zelf ben komen afhalen bij hem thuis.
Het betreft een laesing wagen die uiteraard omnium verekerd is, de verzekering wil niet tussenkomen omdat het volgens de p.v. niet over diefstal gaat.
Heeft iemand ooit iets dergelijks meegemaakt ? kan ik hiermee ergens terecht ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 17 sep 2010 13:10

politie is in fout:
is wel diefstal:
een werknemer die materiaal van de werkgever NIET inlevert na einde opdracht = diefstal.
Korpsschef politie inseinen dat men weigert PV voor diefstal op te stellen....
zal rap geregeld worden...

deba
Topic Starter

#3 , 17 sep 2010 16:55

Beste eylis, bedankt voor je respons, ik ben tot bij de hoofdcommissaris geraakt en heb daar mijn beklag gedaan over deze zaak, bleek dat mijn ex werknemer veel vrienden heeft bij de politie.
Ik had al een vermoeden dat hij een voorkeursbehandeling kreeg.