uitkering invaliditeit

david13
Topic Starter

uitkering invaliditeit

#1 , 24 sep 2010 12:17

Op 13/03/2002 heb ik een arbeidsongeval gehad waar ik een verbrijzelde rechterenkel aan overgehouden heb.
Mijn invaliditeitspercentage is momenteel 17% en kan alleen verhogen als ik mijn enkel laatfixeren wat ik natuurlijk,
ondanks de pijn, zo lang mogelijk wil uitstellen.
Nu zit ik met de volgende vraag, kan het zijn dat de arbeidsverzekering (Mensura) mijn aanvraag tot uitbetaling van een deel van de maandelijkse vergoedingen niet aanvaard of toelaat omdat ik geen minimum van 20% invaliditeit heb?
Ik zou dan bv. het totaal van 10 jaar invaliditeit ineens laten uitkeren om in mijn toekomstige bouw te investeren wat voor hun ook wel de enigste mogelijkheid (lees vereiste) was.
Dan heb ik een grotere reserve om in de bouw te steken (aannemers) daar ik fysiek niet sterk genoeg ben
om zo veel mogelijk eigen werk erin te steken.
Hopelijk heeft er iemand hierover info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 24 sep 2010 14:54

(in de veronderstelling dat het arbeidsongeval pas na 1/1/3 bekrachtigd werd):

Wettelijk kan je geen 1/3e kapitaal vragen zolang je onder de 20% zit.

david13
Topic Starter

#3 , 24 sep 2010 15:31

@JVP
Je bedoelt dan hiermee dat het na 1 januari 2003 'afgesloten' werd?
Het ongeval is op 13/02/2002 gebeurd en het dossier is in 04/2004 beëindigd.
Het percentage vd invaliditeit werd toen op 14% vastgelegd wegens 'stabiel' en in 2008
verhoogd door verergering naar 17%.

Alvast bedankt voor de reactie!

Reclame

JPV

#4 , 24 sep 2010 21:31

datum van bekrachtiging kan je opvragen bij het FAO. Maar 99% zal dit na 1/1/2003 geweest zijn.

Terug naar “Andere”