waarborg nog niet terug gekregen van huur vakantieappartemen

Tientje32
Topic Starter
Berichten: 3

waarborg nog niet terug gekregen van huur vakantieappartemen

#1 , 25 okt 2010 21:47

Begin augustus hebben we een vakantieappartement aan zee gehuurd voor een week en een waarborg betaald van 300 €.

Na die week kregen we een é-mail met de melding dat er iets mis was met de vaatwasser en dat die voor ons nog perfect werkte... dus ze gingen iemand laten komen om het te herstellen.
Maar tot op heden hebben we nog niets gehoord en mijn vraag is of het wettelijk is van een huurwaarborg zo lang achter te houden? En wat kunnen we er aan doen? De waarborg is cash overhandigd maar heb ik wel schriftelijk op papier laten neerschrijven.

Wat kunnen we doen en wat zijn onze rechten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 25 okt 2010 22:29

Aangetekend informeren naar de stand van zaken. Vragen om een kopij van de reparatiefactuur.

Tientje32
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 26 okt 2010 14:49

En als ook daar geen reactie op komt?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 26 okt 2010 15:33

In het schrijven voorzie je een standaardzin als "bij gebrek aan respons binnen de 10 kalenderdagen na kennisname van dit schrijven geldt dit schrijven als enige en definitieve ingebrekestelling en reserveren we ons het recht zonder verdere voorafgaandelijke waarschuwing te procederen voor de bevoegde rechtbank."

Afsluiten met: "Enkel voor de goede orde wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd."

Tientje32
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 26 okt 2010 21:03

Over welke rechtbank spreken we dan? Ik heb hier echt geen kaas van gegeten maar vind gewoon dat we dit niet zo kunnen laten. Die mensen hebben dat volgens mij nog andere personen aangedaan want toen we daar kwamen hadden ze net dingen moeten herstellen die de vorige huurders zouden stuk gemaakt hebben.

Ook over die vaatwasser: het defect waarover zij spreken hadden wij ook al geconstateerd. Het is dus hun woord tegen dat van ons. We waren zelfs van goede wil om de kosten te dragen maar niets meer van hun horen en 300 € in hun zakken stoppen gaat me toch te ver.

roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 26 okt 2010 21:52

Behoudens duidelijk aan te tonen fout van jullie (opzettelijke vernieling, verkeerd gebruik) moeten jullie volgens mij niets vergoeden aangezien het hier om seizoensverhuur gaat voor zeer korte termijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 26 okt 2010 22:04

vredegerecht.

Terug naar “Huren”