Ontbinding van Huurcontract wegens huurachterstal

kahina76
Topic Starter

Ontbinding van Huurcontract wegens huurachterstal

#1 , 07 nov 2010 19:31

Beste Forumleden,

Ik heb een 3-6-9 jaar contract ingegaan op 1 december 2010.
In 2008 had ik door omstandigheden 300 euro te weinig betaald.
Sinds 2009 probeer ik via de email de gebrekken in onze appartement te melden aan de huurbaas, zonder uitkomst. Verder geen huurschuld.
In juni heb ik door familie omstandigheden de huur van 625,77 euro niet betaald en eveneens in september.
Via de email bracht ik hem op de hoogte van deze huurachterstal en kreeg maar geen regeling met ze.
In oktober werd ik er in het appartement ingebroken en liet ik dat weten aan mijn huurbaas. Hij, zijn broer en zus kwamen de week erop naar mijn appartement om oa de gebrekken te zien die ik meerdere malen via de emailaan hun kenbaar maakte.
Ik kreeg te horen dat ze appartement wilde verkopen, toen werd er gezegd we gaan opzeggen omdat u het gehuurde goed niet goed onderhoud. Daarop ben ik naar de huurdersbond gegaan en die heb hun een brief gestuurd met de gebrekken en ze hebben hem een voorstel gedaan voor een afbetalingsregeling voor de huurachterstal van 1831, ze rekenen een rente aan van 6 procent.
Daarop kreeg ik een aangetekende brief terug dat ik voor de 15 november de huurachterstand moest betalen en anders zou het huurcontract worden ontbonden.
Ook heb ik bv een offerte laten opstellen voor schilderwerken voor het appartement, belde ze de schilder op dat ik een slechte betaler ben en dat zij toch van plan zijn om het appartement gaan verkopen.
Ook heb ik alleen via email contact over de huurachterstal en nu dan de aangetekende brief.
Graag uw advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 nov 2010 20:19

Ontbinding huurcontract zal enkel kunnen lopen via het vredegerecht. Als u zich houdt aan de afbetalingsregeling die de huurdersbond heeft opgemaakt zal het voor de verhuurders moeilijk worden om, zeker in de winterperiode, een vonnis tot verbreking van het contract te bekomen. De emails en het AS samen kunnen in een dergelijk geding belangrijk ondersteunend materiaal van de door u gemelde feiten, zeker aangezien het AS uw versie van de feiten ondersteunt.

Mochten de verhuurders u voor het vredegerecht dagen, aarzel dan niet om zelf een advocaat in de arm te nemen. Onderzoek eens nauwkeurig of u niet in aanmerking komt voor een pro deo-advocaat.

kahina76
Topic Starter

#3 , 07 nov 2010 20:39

huurdersbond heeft gezegd we kunnen niets meer voor u doen als de verhuurder niet akkoord gaat met de 100 euro per maand.
en ik heb alleen maar leefloon en het geld van de belastingteruggave wat ik had beloofd om af te betalen krijg ik door een fout van de belastingen pas in januari 2011.
ik denk dat hy naar de rechtbank en niet naar het vredesgerecht.
in zijn brief staat na de 15 november, wordt het huurcontract ontboden.
mag een verhuurder rente vragen van 6 procent?

bedankt voor uw antwoord

Reclame

Terug naar “Huren”