Ik wil zijn meubels buiten!

Mus
Topic Starter

Ik wil zijn meubels buiten!

#1 , 12 nov 2010 09:30

Beste,

Ik zit met volgend probleem; ik ben eigenares van mijn eigen appartement.
Ik heb gedurende 2 jaar een relatie gehad waarbij deze persoon 2 jaar lang bij mij heeft ingewoond (feitelijke samenwoonst, niets officieel).
Nu is deze relatie reeds 2 maanden voorbij en staan hier nog enkele meubels van hem waarbij hij moeilijk over doet en steeds uitstelt om ze te komen halen.. Mijn nieuw bestelde meubels komen ze binnenkort brengen en dan wens ik dat zijn meubels weg zijn. Maar hij weet dit en daarom doet hij moeilijk.
Mag ik deze spullen gewoon op straat zetten? Of wegschenken? Want ben dit grondig beu en wil zijn spullen gewoon buiten!
Ik kan geen officieel schrijven doen omdat ik niet weet waar hij staat ingeschreven (hij wordt ook gezocht door deurwaarders, hij zit in schulden).
Kan iemand mij helpen?
MVG
Mus

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 12 nov 2010 10:16

Best had U om te beginnen geen nieuwe meubels moeten bestellen zolang de oude niet buiten waren. Als de persoon die bij u ingewoond heeft kan bewijzen dat u zijn meubels verkocht heeft, kan u in de problemen komen. Zoiets heet diefstal. U zal zoiets officieel via een vrederechter en deurwaarder moeten doen, en idd. kan u dat geld kosten, som geld die u wel op hem kan terugverhalen. Waarom u deze persoon zijn eigen meubels in uw eigen appartement hebt laten installeren begrijp ik ook in het geheel niet. Kan het zijn dat u op dat ogenblik in uw eigen appartement geen meubels (genoeg) had ?

Natuurlijk kan u altijd toch die meubels wegschenken of van de hand doen op eigen risico.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

eylis

#3 , 12 nov 2010 10:39

correctie....
een heel belangijk detail weten we nog niet!
is deze persoon al uitgeschreven op jouw adres? Als hij niet meer gedomicilieerd is op jouw adres is er géén probleem. Als dat nog niet he geval is, kwartieragent vaststelling laten doen en de gemeente om ambtelijke uitschrijving verzoeken.
In het geval dze pesoon dus niet bij jou gedomicilieerd staat: doe je met de meubels wat je wil, hij had ze maar moeten meenemen. Verwittig hem dat de meubels afgehaald moeten worden voor X-datum, dat je anders Niet meer instaat voor de opslag er van.
Als je nieuwe meubels koopt, kan er geen beslag op worden gelegd (door niemand), vermits hij daar niet gedomicilieerd is.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 nov 2010 10:48

En wie bewijst dat het zijn meubels izjn.
Bezit is nog steeds een element van eigendom??

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”