Collectief verlof - geen verlofdagen meer

denn1svc
Topic Starter

Collectief verlof - geen verlofdagen meer

#1 , 17 nov 2010 11:55

Hallo,

Ik ben in een discussie verwikkeld met mijn baas betreffende collectief verlof, terwijl mijn verlofdagen sinds september op zijn. Lees hieronder voor meer informatie.

Er is nooit over gesproken geweest met ons (werknemers), zij heeft gewoon een e-mail van 15 oktober 2010 inzake collectief verlof verstuurd zonder overleg. Deze is in mijns inziens ook gewoonweg veel te laat.

Ik heb met mijn baas een discussie gehad over mijn verlof in september. Daarin pakte in mijn laatste verlofdagen in op (is ook toestemming voor gegeven). Er was al wel sprake van een collectieve sluiting op het einde van het jaar, maar dit heeft dus nooit op papier gestaan tot 15 oktober.

Ik had voorgesteld om vanaf september een 40-urenweek te doen ipv een 38-urenweek. Hierdoor zou ik elke maand 1 extra verlofdag sparen, zodat de laatste week van december gecoverd zou zijn. Dit mocht uiteindelijk niet, aangezien er 'geen werk' was. En nu eisen ze dat ik van thuis uit werk die laatste week.

Men beweert dat er geen stemming nodig is binnen het bedrijf betreffende collectief verlof, maar overal lees ik dat dit wél vereist is. We tellen 8 werknemers in ons bedrijf.

Hieruit concludeer ik dat ik wel degelijk aanspraak maak voor tijdelijke werkloosheid voor 26-31 december (formulier C3.2 A).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 17 nov 2010 17:41

wat staat er in het arbeidsreglement aangezien dit er in moet staan ingevolge arbeidsreglementwet 08/04/1965 art. 6
10° (a) de duur van de jaarlijkse vakantie evenals de nadere regelen voor toekenning van deze vakantie of de verwijzing naar de wettelijke bepalingen terzake;
b) de data van de jaarlijkse collectieve vakantie;)

denn1svc
Topic Starter

#3 , 17 nov 2010 19:01

wat staat er in het arbeidsreglement aangezien dit er in moet staan ingevolge arbeidsreglementwet 08/04/1965 art. 6
10° (a) de duur van de jaarlijkse vakantie evenals de nadere regelen voor toekenning van deze vakantie of de verwijzing naar de wettelijke bepalingen terzake;
b) de data van de jaarlijkse collectieve vakantie;)
Staat niets over vermeld betreffende collectief verlof.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 17 nov 2010 20:06

dan is er ook geen collectief verlof.

Terug naar “Andere”