Hoi,
om meteen met de deur in huis te vallen:
Mijn schoonbroer is momenteel aan 't scheiden. Hij heeft niet de financiële middelen om onmiddelijk opnieuw een eigen woning aan te schaffen/huren. Hij heeft daarom aan ons gevraagd om zijn domicilie bij ons te mogen plaatsen en enige tijd hier te verblijven tot hij het financieel aan kan om een eigen stek te vinden.
Vraag 1: Als we hiermee zouden instemmen, is dit dan een belastingsnadeel voor mij en mijn vrouw?
Vraag 2: We weten momenteel niet als hij met of zonder schulden uit zijn scheiding gaat komen, hij heeft een appartement met zijn (ex)vrouw waar hij nog steeds een lening op betaald. Indien hij nog schulden zou hebben en deze niet zal kunnen vereffenen, kunnen wij dan mede aansprakelijk gesteld worden of kunnen er bezittingen van ons in beslag genomen worden?
Vraag 3: Wijzelf huren het ouderlijk huis van mijn vrouw, wat we begin volgend jaar willen kopen (overeengekomen met mijn schoonouders), kan hier beslag op gedaan worden?
We willen hem gerust helpen maar vrees dat we zelf in de problemen gaan geraken.
bedankt op voorhand voor degene die kan en wil antwoorden