Hallo,
Op 3/01/11 heb ik mijn ontslag getekend met wederzijds akkoord, ik kon niet meer samenwerken met mijn baas en zag geen andere uitweg meer dan zelf mijn ontslag te geven.
Even kort de reden: mijn baas heeft me meerdere malen uitgescholden en gekleineerd terwijl er andere klanten en collega's bijstonden voor fouten die hij zelf gemaakt had. Ik heb daardoor vel stress gehad met vele ongemakken tot gevolg, ik ben daarvoor verschillende keren naar de dokter moeten gaan en heb er zelfs hyperventilatie aan over gehouden.
Ik heb 9 jaar onafgebroken gewerkt bij 3 verschillende werkgevers.
Na dat ontslag heb ik me meteen ingeschreven bij de vdab en vakbond omdat ik geen ervaring had met werkloos zijn. Nu blijkt dat ik zal uitgenodigd worden door de rva voor een gesprek om mijn ontslag te verdedigen. Dan zal iemand van de vakbond me bijstaan, hoe kan ik me daar best op voorbereiden? Hoelang zal ik geschorst blijven?
Ondertussen ben ik volop aan het solliciteren, en ben ik ook al uit eigen beweging naar een infosessie over een bepaalde job van de vdab gegaan. Dus het is niet dat ik op mijn luie kont blijf zitten.
Alvast bedankt!