lening aangaan na verschoonbaarheid faillisement

patje1967
Topic Starter

lening aangaan na verschoonbaarheid faillisement

#1 , 04 feb 2011 16:03

beste leden ,
heb recent een faillisement achter de rug ( eenmanszaak ) , en ben bij vonnis op 22/06/2010 verschoonbaar verklaard , nu ga ik naar de bank voor een persoonlijke lening aan te vragen & daar kwamen ze me te vertellen dat ik geen kon krijgen omdat ik nog bij de centrale van kredieten van particulieren ( nationale bank ) gemeld sta met achterstallige kredieten .?
doch ik na afloop van het faillisement gevraagd heb aan de curator als ik een lening wilde aangaan als dat kon en hij zei van nog een tijdje te wachten en dan te gaan & dat dit geen probleem mocht opleveren , dus heb ik gewacht tot vandaag om eens langs te gaan maar het antwoord was nee , weet eventueel iemand hoe dat feitelijk in zijn haak zit
grtj

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 04 feb 2011 20:18

Beste,

Met een faillissement achter je naam is het moeilijk een bankrekening te openen, laat staan een krediet te krijgen. Zeker met een faillissement dat amper een dik half jaar achter de rug is. Kredietverlening is altijd een inschatting van het kredietrisico door de bank. Wat kan de bank verdienen en welk risico staat daar tegenover? Wat is je buffer aan eigen vermogen voor als het een paar maand wat tegenzit? Hoe groot is je roerende en onroerende standing? Bij de meeste faillissementen is de gefailleerde platzak. Voor elke bank een te groot risicoom zaken mee te doen. Bij vele faillissementen is het ook zo dat er een bank achterblijft met een onbetaalde schuld. De gefailleerde heeft in die gevallen in praktijk al bewezen dat hij een contractuele overeenkomst met een bank niet nakwam. Een lange termijnoplossing : even zonder kredieten leven en eerst sparen voor je iets uitgeeft.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”