hoi, het is de eerste keer dat ik op dit forum terecht kom dus weet ik niet goed onder welk onderwerp ik mijn vraag moet stellen.
ik zal mijn situatie even schetsen:
in december 2010 heeft de politierechtbank mij als burgerlijke partij een bedrag toegekend, wat tot op heden nog steeds niet betaald is door de tegenpartij.
ik heb in 2004 een arbeidsongeval gehad en de tegenpartij is dus bij vonnis in december 2010 veroordeelt tot het betalen van een bepaald bedrag.
Nu heb ik eindelijk een afrekening ontvangen van mijn advocaat , incl brief ad tegenpartij met alle wettelijke vergoedende interesten erop vermeld. dus tot daar is alles ok.
echter in het vonnis staat vermeld dat dit bedrag dient vermeerdert te worden met vergoedende interesten "tot op heden" (en heden was 7 december 2010)
moet men dan die interesten blijven rekenen tot de dag dat men mij betaalt of dient er dan na het vonnis een andere regeling ivm interesten gebruikt te worden?
ik vraag dit omdat men mij heeft gezegd (niet mijn advocaat maar iemand op de politierechtbank) dat men vanaf de dag na het vonnis ongeveer 5% per dag extra moet betalen op het totale bedrag vermeld in het vonnis.
klopt dit? of is dit maar een fabeltje?
wie kan mij hierin een sluitend antwoord geven?
alvast bedankt voor jullie hulp...