rekening houder op naam

Hollandsglorie
Topic Starter

rekening houder op naam

#1 , 27 feb 2011 00:44

Ik ben niet bekend met de Belgische wetgeving, vandaar onderstaande vraag:

Mijn man heeft een spaarrekening op zijn naam in Belgie, wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.
Is het mogelijk voor mij om kontante stortingen te doen op deze rekening ondanks dat ik niet gemachtigd ben?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 02 mar 2011 09:37

U kan op elke rekening stortingen doen, dus ook op deze van uw man.
Bedoelt u betalen met deze rekening? In feite is deze rekening ook van u, en kan u deze ook gebruiken.
Neem contact op met deze bank om hen te vragen welke documenten u moet voorleggen om toegang tot deze rekening te krijgen.

wanton

#3 , 02 mar 2011 17:33

Men kan tegenwoordig slechts cash verrichtingen doen ten gunste van een rekening waarvan men titularis , co-titularis of gevolmachtigde is.
Indien u dus geld wil storten op een rekening op naam van uw man , moet u minstens volmacht krijgen. Daarvoor moet u beiden een dokument tekenen in het bankkantoor. Bij gemeenschap van goederen is een volmacht toch het minste , en zeker aan te raden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Turaki

#4 , 02 mar 2011 20:28

En overschrijven van de eigen rekening? Eerst op de eigen rekening, dan vaste opdracht geven?

wanton

#5 , 02 mar 2011 20:48

En overschrijven van de eigen rekening? Eerst op de eigen rekening, dan vaste opdracht geven?
Dat is een oplossing : cash op eigen rekening zetten , dan overschrijven.

Maar voor een echtgenoot/ote is alleszins een volmacht aan te raden , binnen het wettelijk stelsel.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Bank & Beurs”