KLACHT TEGEN NOTARIS

moories
Topic Starter

KLACHT TEGEN NOTARIS

#1 , 02 mar 2011 23:53

Het gaat over een "vermeende meerpartijen overeenkomst over een erfdienstbaarheid", die een aantal jaren geleden werd opgesteld. Bij het opstellen van, wat een overeenkomst tussen een aantal partijen moest worden, is een notaris mijns inziens wel deontologisch zijn boekje te buiten gegaan, maar wat kan ik doen? Het relaas: de bezieler van de "overeenkomst" kwam handtekeningen opvragen onder het voorwendsel dat iedereen akkoord was met het afstaan van een strook grond om een privé weg aan te leggen achteraan de eigendommen. Goed, ik teken als één van de eersten, daarna de andere partijen. Wat bleek achteraf, toen ik een copie kreeg via een notaris bleek één partij een clausule bijgeschreven te hebben ( met de hand) dat deze slechts een beperkte financiele bijdrage wou doen, wat voor ons de finaciële bijdrage zou verzwaren. In de getypte tekst stond duidelijk dat iedereen evenveel zou betalen. Dit is nog niet alles, bleek dat er ook een partij niet had meegetekend! Toch werd dit document door een notaris geregistreerd (weliswaar niet op het hypotheekkantoor). De taak van de notaris is toch onder andere alles goed te controleren en de partijen goed in te lichten, of waarvoor worden ze betaald?), hij zag toch duidelijk dat een clausule manueel werd bijgeschreven en hij wist dat er een hantekening ontbrak. Het wordt nog beter, wanneer de partij die niet had meegetekend zijn eigendom verkoopt, via dezelfde notaris, plaatst hij in de bijzonder voorwaarden dat de eigendom belast is met een erfdienstbaarheid, hij voegt er zelfs de gechanteerde overeenkomst bij, deze is toevallig niet geparafeerd door de beide partijen (koper en verkoper)?? Ik verkoop enkele jaren later ook mijn eigendom en vermeld de vermeende overeenkomst niet omdat er mi. geen overeenkomst was ( handtekening tekort én bijgevoegde clausule) . Mijn rechtsopvolger wil niets weten van het weggetje, de bezieler dient klacht in bij de rechtbank tegen mij. Iedereen overtuigd dat ik niet kan verliezen... en raad eens, proces verloren. Ik mag dus opdraaien voor een schadevergoeding en de kosten!! Ik vind de partijdigheid en de houding van de notaris totaal onproffesioneel, waar kan ik met mijn klacht terecht, wat kan ik doen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding