werkloos of ziek?

monmecmich
Topic Starter

werkloos of ziek?

#1 , 09 mar 2011 23:07

Hallo,
Ik ben lange tijd thuis geweest met een slechte rug. Intussen werkte ik al een tijdje weer via korte interimopdrachten. Helaas zit het de laatste tijd al maar minder goed in het rugje. Ik overweeg nu bijkomendeonderzoeken om te bepalen of een operatie kan helpen. en dus Mss zelfs een korte opname (voor de operatie). Maar hoe moet ikdit regelen mbt mijn werkloosheidsuitkering? Ik ben niet meteen arbeidsgeschikt na de operatie dus ik neem aan dat ik van werkloosheidsuitkering naar ziekteuitkering moet gaan? Maar hoe moet dat dan? Ik heb op mijn kaart al gelezen dat ik een "z" moet plaatsen. Maar welke fomulieren komen hier bij kijken? En ik neem aan dat ik op controle moet? Maar waar dan? (mutualiteit, RVA,...?)
Ik vraag me natuurlijk ook af of ik mijn uitkering kan verliezen. Ik kies natuurlijk niet voor die slechte rug, dat weet ik ook wel. Maar je hoort soms de gekste verhalen.
iemand een beetje raad?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TobiasV

#2 , 11 mar 2011 23:15

Volgens mij moet je dan gewoon een vertrouwelijk invullen (doc dat je bij je ziektekas kan vragen) en binne brengen bij je ziektekas.
Ik weet ook niet juist wanneer het ingaat, hoelang eerst je gewone uitkering nog doorloopt.

Je uitkering zal niet ontnomen worden, je uitkering gaat gewoon over op ziekteuitkering.
Je zal niet terug tewerk gestelt worden voor je gekeurt en terug geschikt bevonden bent.

Is men eige ervaring hier in.
Kweet zelf ook niet wat de wetgeving hier rond is.

Reclame

Terug naar “Andere”