Hallo
heb dezelfde vraag gesteld aan mijn ziekenfonds en kreeg dit als antwoord:
U kan aangifte doen van arbeidsongeschiktheid bij het ziekenfonds en later een aanvraag indienen om een toegelaten activiteit uit te oefenen (vb uw zelfstandig bijberoep) bij de adviserend geneesheer.
U moet eerst volledig arbeidsongeschikt erkend zijn, dit wil zeggen: volledige stopzetting van alle activiteiten.
Daarna kan u een aanvraag indienen, u kan daartoe telefonisch contact opnemen met uw plaatselijk kantoor of de medische dienst in het hoofdkantoor om een aanvraagformulier te bekomen of dit afhalen van onze web-site
http://www.cm.be" onclick="window.open(this.href);return false;: ‘wat te doen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid’ ‘toegelaten activiteit’ ‘aanvraagformulier voor toegelaten activiteit’.
De adviserend geneesheer beslist daarna of u de toestemming verkrijgt. U mag uw zelfstandig bijberoep pas hervatten nadat u de schriftelijke toestemming hebt verkregen.
Op dezelfde web-site vindt u meer informatie terug in de brochure ‘Arbeidsongeschikt en toch actief’.
met vriendelijke groeten
Hoelang duurt dit dan tussen de aangifte en de toestemming van de geneesheer?Als die al toestemming geeft.
ik kan toch moeilijk de winkel 6maanden sluiten ?dan kan ik evengoed alles stopzetten
Lotte