schuur en landbouwgrond

rpersijn
Topic Starter

schuur en landbouwgrond

#1 , 19 apr 2011 22:06

Op mijn landbouwgrond staat een schuur reeds van oudsher. Mag ik de schuur dichtmaken om het stro en dergelijke beter te herbergen? Welke constructie mag ik eigenlijk plaatsen op landbouwgrond?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 apr 2011 22:08

Als u geen landbouwer bent mag u niets bouwen op landbouwgrond. Mogelijks wel (open) schuilhok voor dieren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jan S

#3 , 20 apr 2011 08:35

Hoe is die schuur stedenbouwkundig vergund? Als stalling voor voertuigen? Als opslag van ...?

Ev. kunt u een 'zonevreemde functiewijziging' aanvragen als u voldoet aan onderstaande voorwaarden:

ART. 1. In dit besluit wordt verstaan onder:
gebouwengroep: minstens drie gebouwen of gebouwencomplexen, al dan niet aan dezelfde kant van de straat gelegen, die samen geen functioneel, maar wel een ruimtelijk aaneengesloten geheel vormen;

ART. 8. Met toepassing van artikel 4.4.23 van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening kan een vergunning worden verleend voor het geheel of gedeeltelijk wijzigen van het gebruik van een gebouw of gebouwencomplex van de hoofdfunctie "landbouw" in de ruime zin, voorzover aan al de volgende voorwaarden voldaan is:
1° het gebouw of gebouwencomplex is gelegen in een agrarisch gebied in de ruime zin;
2° het gebouw of gebouwencomplex maakt deel uit van een gebouwengroep;
3° de nieuwe functie heeft louter betrekking op de opslag van allerhande materialen of materieel.
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”