Beschuldigd van kindermisbruik

Gehenna
Topic Starter

Beschuldigd van kindermisbruik

#1 , 21 apr 2011 18:12

Het zal een lang verhaal worden waarvoor mijn excuses maar ik weet begot niet meer wat doen.
Het gaat om het volgende:
Mijn buurman van 67 jaar, doof, kan moeilijk lezen en schrijven, zit al geruime tijd opgesloten op beschuldiging van kindermisbruik.
Hij heeft hoge bloeddruk, hartkloppingen, problemen met z'n maag, constant hoofdpijn, is depressief en wil zich ophangen. Hij heeft weken geen bezoek mogen ontvangen en ziet hele dagen niemand, kan met niemand praten, de gevangenispastoor praat enkel frans en heeft geen doventolk.
Doventolken, nog een probleem, ze begrijpen hem niet, er zijn dingen verkeerd 'vertaald' aan de advocaat en aan de welbekende onderzoeksrechter.
De beschuldiging: We weten het niet zeker, hij zegt dat de kleine z'n broek aftrok, altijd opnieuw en dat hij zich kwaad gemaakt heeft en is 3 maand later opgepakt voor verhoor en niet teruggebracht. Z'n vrouw wist van niets (ook doof) want niemand deed de moeite ook maar iets van uitleg te geven? En nu nog steeds niet.
Zelfs z'n eigen familie krijgt geen inzage en mag niets weten over de beschuldiging. En hij blijft herhalen dat hij spijt heeft dat hij kwaad geworden is op dat kind maar dat het kind z'n broek niet mocht aftrekken ook niet.
We weten ook dat ze daar regelmatig over de vloer kwamen, dat ze de kinderen opvingen als de moeder weg was en dat er problemen gekomen zijn toen ze geen geld meer gaven.
Z'n computer (heeft hij zich laten aansmeren door de moeder van de kinderen maar ik vraag mij af wat die mensen met een computer moesten) dat ding is in beslag genomen en echt waar, ik heb daar nooit of nooit iets op miszien en ben hem een paar keer gaan opkuisen en ik ben nogal curieus en kijk naar wat hij allemaal gesurft heeft. OK, hij keek naar blote vrouwen, heb nog geprobeerd uit te leggen dat dat slecht was voor de computer maar dat was te ingewikkeld om te begrijpen. Ze hebben ook de telefoon mee en ik vraag mij af wat die mensen met een telefoon deden? Daar was voor gezorgd door de moeder van die kinderen (eum doven met telefoon?) die hem blijkbaar ook gebruikte.
Wij kennen die mensen al jaren en hij is de grootste goedgelovige sul die je maar kan denken... wil iedereen helpen al komt hij daardoor zelf in de problemen.
Ik heb al verschillende versies gehoord tot anale verkrachting toe (hij is impotent ...) maar ja, wat is waar. Ik weet 1 ding en dat is dat hij op een dag zei dat hij boos was op de kleine jongen omdat die z'n broek aftrok. We kwamen net thuis en hij was over z'n toeren omdat de jongen stout geweest was.
En dan? Is die geschrokken en naar huis gelopen en met horten en stoten willen zeggen wat er gebeurd is en zijn daar conclusies getrokken die niet juist zijn? De kinderen zijn ondervraagd, ik weet perfect hoe dat gaat en weet perfect dat je een kind kan laten zeggen en conclusies kan trekken op basis van eender wat. Ik spreek uit ondervinding toen de welbekende Dr. A ... mij onder druk zette om toe te geven dat mijn vader mij misbruikte. Op basis van het feit dat ik schrik had van mijn vader en mijn gedrag kon hij weten dat ik misbruikt was ... dat was helemaal niet zo maar hij dreigde wel mij te laten opsluiten in psychiatrie als ik niet toegaf ... Rara de gevolgen. Maar goed, doet er niet meer toe, hij is en blijft ne smeerlap Dr. A ... Maar om te zeggen dat een kind nogal snel toegeeft uit angst.
Is dat hier ook het geval?
Oh ja! Onderzoeksrechter De Troy heeft wel wat goed te maken als het op pedofilie aankomt. Dat er ook nog eens bij.
Maar die man zit dus doodziek in een cel, kan niet schrijven, kan met niemand praten, ziet ook niemand en krijgt geen medische zorg, kan z'n dossier niet zien of niks en wij kunnen niks doen. NIKS! Zelfs z'n vrouw kan niks doen, z'n familie kan niks doen en mag niks weten. Die hebben ze zelfs bedreigd toen ze op bezoek ging (cipiers) Niemand mag het dossier inkijken, enkel de slachtoffers.
Hij zegt 'spijt van kwaad zijn op kind maar kind mag niet broek zo doen' er staat dat hij spijt heeft van wat hij gedaan heeft. Volgens de politie speelt hij met de tolken hun voeten maar die man is 67 en een doventolk van 35 (weet ik veel) heeft hele andere gebaren geleerd dat iemand van 67. Gebarentaal is ook streekgebonden. En daar houd de rechtbank ook geen rekening mee! By the way: gesloten zitting, niemand mag aanwezig zijn, ook z'n vrouw niet.
Verklaring van z'n vrouw 'wij hebben geen sex' (op die leeftijd impotent ...) dus conclusie 'hij komt thuis niet aan z'n trekken dus pakt hij kinderen' ?
Ik zou er zo de pers bijhalen maar dat wil ik die mensen nu ook weer niet aandoen.
Ik weet het gewoon niet meer en wil echt wel weten wat de exacte beschuldiging is, ik wil dat die man aangepaste verzorging krijgt (psychiatrie, zelfmoord) en de juiste medicatie.
Het gerecht houd mij overal buiten, ben ik te mondig? Pedofiele pastoors leggen ze in de watten maar een zieke bejaarde man wordt in de vergeetput gegooid. Zo komt het over. WIJ begrijpen hen, WIJ kennen hun gebaren, WIJ kunnen vertalen als't moet, maar mogen niet. Ik weet begot niet meer wie het was (heb al contact gehad met zoveel instanties) maar men heeft mij gezegd dat als ik er niet tussenuit bleef dat ze mij ook zouden opsluiten op beschuldiging van pedofilienetwerken!
Ik weet begot niet meer waar ik terecht kan om die man te helpen. Zelfs z'n advocaat wil niemand zien of horen (in het belang van het onderzoek dat bestaat uit zeer ernstige feiten mag ik niets zeggen) en heeft enkel gezegd dat hij een ander huis moet zoeken. Wanneer komt er een uitspraak? Waar blijft dat buurtonderzoek? Waarom mag degene die erbij was geen verklaring afleggen? (oeps, te moeilijk want doof-stom) Waarom krijgt hij geen aangepaste medische verzorging? Waarom mag niemand weten van wat hij nu precies beschuldigd is? Wanneer mag z'n vrouw hem bezoeken? (ze hebben haar daar hardhandig aan de deur gezet) Waarom wisten ze pas na 3 weken dat hij uberhaupt een vrouw had?! Dat hebben wij dan nog moeten zeggen! En ze vielen uit de lucht, ontkenden het zelfs. Hoe moet hij verhuizen als hij opgesloten zit?
WAAR KAN IK NOG TERECHT?!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 apr 2011 23:42

U zegt dat zelfs zijn familie niets mag weten over het onderzoek maar toch blijkt u er alles over te weten......???????
"Niemand mag het dossier inkijken, enkel de slachtoffers. " En zijn advocaat dan?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 apr 2011 13:35

Waar zit hij gevangenis op instelling??
geruime tijd dus is het al raadkamer
en zoals reeds gezegd ... wat doet zijn advocaat..

Reclame

Gehenna
Topic Starter

#4 , 26 apr 2011 14:46

De beschuldiging is kindermisbruik of aanzet tot ontucht of verkrachting. Bij mijn weten zijn dat 3 verschillende dingen (allemaal even erg) en we weten niet welke beschuldiging het nu is.
Volgens wat we weten is dat hij meerdere keren voor de raadkamer verschenen is, dat er een probleem was of is met tolken die niet komen opdagen en hem niet begrijpen.
Advocaat zegt niks, tegen ons moet hij niks zeggen maar dat hij tenminste de waarheid tegen de beschuldigde z'n familie zegt. Gebeurt niet. Gewoon dat het zeer ernstige feiten zijn, dat hij moet verhuizen (is er een uitspraak geweest? Dat weten we niet) en dat hij niks mag zeggen in het belang van het onderzoek en in het belang van het proces.
Intussen een rechtstreekse bedreiging ontvangen aan ons adres. Als we nog bij die vrouw komen gooien ze onze ramen in en zullen we weten met wie we te maken hebben... ergens wel lachwekkend want wat heeft die vrouw er mee te maken en er is geen enkele sociale dienst die haar gaat helpen. Wie dat doet staat op beeld. Ze hebben ons nooit iets in de weg gelegd, altijd beleefd, altijd grapjes maken en het is onze plicht, als buur, haar te helpen met dagdagelijkse dingen want zij kan dat niet.
Hij is ziek, dreigt met zelfmoord en zelfs al is hij in fout (dat zijn ook mijn zaken niet en ik ben God niet dus mag ik niemand veroordelen) hij zit niet op z'n plaats in Vorst en zou moeten op de infirmerie zitten. Misschien zit hij daar, al betwijfel ik dat, ze zeggen ons toch niks.
En wij mogen gaan waar we willen, we krijgen de deur tegen onze neus. Al wat wij willen doen is z'n vrouw de juiste uitleg geven zodat zij weet wat er nu precies gebeurd is en wat er nog staat te gebeuren.
En gelukkig zit nu haar familie er ook achter zodat wij wat rust hebben en ons bezig kunnen houden met onze problemen. Wij kunnen toch niks anders doen dan haar wat helpen met gras afrijden, zien dat alles ok is en dat ze genoeg eten heeft.
Ik heb 1 conclusie en dat is: Als je een gezonde mens bent heb je toch een serieus voordeel tov een bejaarde dove. Gehandicaptenzorg is in het gewone leven al ontoereikend laat staan dat er in de gevangenis een degelijke zorg bestaat.
En wie ben ik ...

nyanko

#5 , 23 mei 2011 18:58

[Dit forum dient niet tot scheldpartijen, Iedere poster wordt geadviseerd op basis van de feiten die hij of zij naar voren brengt. Indien deze feiten niet beantwoorden aan de realiteit zal de poster in kwestie weinig zijn met het verstrekte advies daar het van de verkeerde premisse uitgaat. Dat is geheel op verantwoording van de poster zelf. Indien u zich niet aan de basis regels van de beleefdheid en dit forum kan houden wordt u vriendelijk doch dringend verzocht andere oorden op te zoeken: Vandebos]

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 mei 2011 12:16

OCMW van uw gemeente kan eventueel wel eens bij de vrouw langsgaan en kijken wat ze kunnen doen.

Sjaak Vaak

#7 , 29 sep 2011 12:07

Vreemd verhaal; heb zelf meer dan acht jaar in verschillende gevangenissen gezeten, en nog nooit gezien dat een verdachte of veroordeelde zo behandeld werd.
Ben door de jaren heen wel de nodige "onschuldigen" tegen gekomen. Negen van de tien keer betrof dit zedendelinquenten die hun onschuld uitscheeuwden, hun feiten bagatelliseerden of minimaliseerden.
Ik zeg altijd; waar rook is vuur, en het gerecht zal zijn werk doen. Moest jouw buurman daadwerkelijk onschuldig zijn, wat ik zo op het eerste gezicht ernstig betwijfel, dan kan hij een forse schadevergoeding tegemoet zien.
Dat gebarentaal streekgebonden zou zijn is totale nonsens. Gebarentaal is juist internationaal.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”