Bank weigert bankkaart te geven

Yvan01
Topic Starter
Berichten: 26

Bank weigert bankkaart te geven

#1 , 03 mei 2011 19:30

Beste

Ongeveer 1 maand geleden heb ik de bankkaart van mijn grootmoeder (gepensioneerde) kwijtgespeeld.
Ze heeft onmiddellijk naar Cardstop gebeld om haar kaart te laten blokkeren. Nadien heeft ze naar haar bank F. gebeld en een nieuwe kaart ging haar, binnen 2 weken, toegezonden worden.

3 Weken later belde ze opnieuw naar haar bankkantoor en kreeg abrupt te horen dat ze nog moesten 'overleggen' of ze wel een nieuwe kaart gingen geven... .
Ik begrijp dat ze dat moeten nagaan bij het hoofdkantoor, aangezien ze in het verleden failliet verklaard werd. Maar ik vind het nogal 'straf' dat ze een gewone debetkaart (= dat geen negatieve saldo kan aannemen) niet willen toesturen...


Heeft iemand raad? Kan ik mijn grootmoeder bij een andere bank laten inschrijven zonder dat ze opnieuw in de kou wordt gelaten? In anno 2011 is een leven zonder bankkaart echt niet zo simpel.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 03 mei 2011 21:42

Het zal eenvoudiger zijn mocht de grootmoeder zich eens naar de bank begeven. Men is tegenwoordig nogal terughoudend om aan gepensioneerden zomaar bankkaarten te zenden, of hen te vertrouwen met hun eigen geld. Bij dezelfde bankinstelling kreeg mijn moeder (67j) onlangs te horen dat ze in vergelijking met haar pensioen vonden dat ze teveel geld uitgaf (ongeacht de wezenlijke sommen op diverse spaartegoeden). Antwoord van de moeder "Gaan jullie nu al bepalen hoe ik mijn geld mag uitgeven, nog niet genoeg miljarden kunnen stelen met behulp van de premier?". Nutteloos te zeggen dat de tegoeden bij die bank in kwestie ondertussen het duizelingwekkende saldo van € 0 omhelst?

Doet de bank moeilijk verander van bank. Dat is de enige taal die ze begrijpen. 1 kleine garnaal zal het verschil niet maken, een paar 100.000den misschien wel.

roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 03 mei 2011 21:50

Sedert ik op rust ben stel ik ook vast dat de bankmensen me behandelen als een soort van onderwezen, niettegenstaande ik een universitaire vorming met als specialisatie financiële economie + 37 jaar ervaring in het internationale financiewezen heb. En dat terwijl een negen jaar oudere J.L. Dehaene, die nooit een bank van nabij had gezien, hun bank mag verkwanselen aan de Fransen (!).
Laatst gewijzigd door roharro op 03 mei 2011 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Yvan01
Topic Starter
Berichten: 26

#4 , 03 mei 2011 21:54

Bedankt, Vandebos.

Mijn grootmoeder heeft steeds een gemiddelde van € 1500,00 op haar zichtrekening.
Ik zal, samen met haar, tot aan het kantoor gaan om meer uitleg te vragen.

Ook zal ik me bij andere banken informeren.


Nogmaals bedankt.

Terug naar “Bank & Beurs”