omnium verzekering

stiekempje
Topic Starter

omnium verzekering

#1 , 26 mei 2011 02:01

hallo iedereen,

begin januari laat ik men auto , kleine cabrio kuissen bij een hand car wash, ik ga men man zijn auto halen om ook te laten kuissen en men auto staat te blinken op straat , toen ik er mee weg reed zag ik dat men auto zwaar beschadigd was dak was helemaal uit mekaar , men achterruit viel eruit en een grote kras over het motor deksel, ik spreek de mensen aan , en weigeren iets te doen , aangezien ik een omnium verzekering heb en uiteindelijk een ondertekend papier van de carwash dat ze alle kosten gaan vergoeden, blijft dit duren, de carwash heeft geen verzekering , en de kosten zijn 5500 euro, nu na veel geduld mag ik een advokaat aanspreken van de verzekering , maar moet mijn omnium dit niet voorschieten, de auto kan niet meer op slot en er lekt water binnen, en wat kzan ik het beste doen in deze situatie , bij voorbaat dank xxx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker

#2 , 26 mei 2011 09:57

hallo iedereen,

begin januari laat ik men auto , kleine cabrio kuissen bij een hand car wash, ik ga men man zijn auto halen om ook te laten kuissen en men auto staat te blinken op straat , toen ik er mee weg reed zag ik dat men auto zwaar beschadigd was dak was helemaal uit mekaar , men achterruit viel eruit en een grote kras over het motor deksel, ik spreek de mensen aan , en weigeren iets te doen , aangezien ik een omnium verzekering heb en uiteindelijk een ondertekend papier van de carwash dat ze alle kosten gaan vergoeden, blijft dit duren, de carwash heeft geen verzekering , en de kosten zijn 5500 euro, nu na veel geduld mag ik een advokaat aanspreken van de verzekering , maar moet mijn omnium dit niet voorschieten, de auto kan niet meer op slot en er lekt water binnen, en wat kzan ik het beste doen in deze situatie , bij voorbaat dank xxx
Als U een omnium-verzekering heeft met rechtsbijstand kan U beroep doen op een advocaat van uw keuze of deze door de verzekering aangeboden. Deze zal de tegenpartij in gebreke stellen en aannamen onmiddellijk de schade te betalen. Het feit dat de carwash géén verzekering heeft, bemoeilijkt de procedure wel maar uw raadsman zal wel weten wat te doen. Hopelijk is de carwash niet in faling want zonder verzekering lijkt me dat een slecht voorteken.

Justiceseeker

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mei 2011 11:55

Lijkt me wel zeer zware schade om te zijn opgelopen in een carwach.
Hebben ze u hiervoor een verklaring gegeven. Wat zou eventueel de oorzaak kunnen geweest zijn.?
De meeste carwaches weigeren om een cabrio te wassen, en blijkbaar hebben ze gelijk.

Reclame

Fore

#4 , 26 mei 2011 12:03

De meeste carwaches weigeren om een cabrio te wassen, en blijkbaar hebben ze gelijk.

De TS sprak over een hand carwash

Dus de schade lijkt mij echt raar
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

stiekempje
Topic Starter

#5 , 27 mei 2011 03:26

helaas is het nu weer wachten op de reactie van een brief aangezien er een burgerlijike partij is en ik de kosten moetenverhalen via hen, had ik gelogen en men auto zo had gevonden voor de deur was er geen probleem en had het via de omnium gegaan , wat er juist gebeurd is weet ik niet, het dak is samen geplooid en de achter rui hong volledig las dus de schade is enorm voor zo een kleine wagen ,de vorige keren had ik nochtans een proper auto terug zonder problemen ,nadeel is dat het pakistanen zijn en nu spreken ze plots geen nederlands xxx

bartvdv

#6 , 27 mei 2011 08:07

Dan zijn ze zelf met jouw wagen door een automatische wasstraat gereden? En over dat liegen: dan zou je al aangifte moeten doen bij de politie, de 'expert' zou vragen stellen over de aard van de schade. De kans dat de schade wordt verworpen is dan zeer groot met alle gevolgen vandien (valse aangifte, fraude, opzeggen verzekering(en), ...).

Creatief

#7 , 27 mei 2011 14:54

Hangt er geen bord bij de carwash met volgende tekst: "We zijn niet verantwoordelijk voor ..."? Ga maar eens kijken. Dat bord zal er wel hangen.

Fore

#8 , 27 mei 2011 15:01

In elke speeltuin hangt: we zijn niet verantwoordelijk voor ongevallen.
Als een kind door een glijbaan valt (bv door houtrot), dan zijn nog steeds de eigenaars verantwoordelijk. Zo een bord ontslaat je niet zomaar van alle schade opgelopen
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

stiekempje
Topic Starter

#9 , 28 mei 2011 00:28

ja inder daad ze blijven verantwoordelijk en normaal moet elke firma een verzekering hebben voor schade aan derde

scorpioen

#10 , 28 mei 2011 12:31

normaal moet elke firma een verzekering hebben voor schade aan derde
Dergelijke wet ken ik niet. Waar haal je dat?

mava105

#11 , 28 mei 2011 16:29

Hoe heb jij die cabrio aangeboden in de carwash? Met open of gesloten dak?
Indien open, mag je niet verwachten dat die uitbaters weten hoe dat dak open en toe moet gedaan worden.
Indien je de wagen met open dak hebt aangeboden, ben je eigenlijk zelf schuldig aan dit schadegeval. Aan de andere kant had de uitbater dan moeten weigeren de wagen te wassen. Ga volgende maal naar een degelijke carwash. Kost weliswaar iets meer, maar service en kennis kost nu eenmaal geld.

stiekempje
Topic Starter

#12 , 29 mei 2011 02:14

de auto isdegelijk gesloten aangeboden en het was niet de eerste maal dat ik hem daar liet wassen, en degelijk ik betaal 20 euro per wasbeurt, helaas toen ik vroeg wat er gebeurd was, het zijn mannen van pakistaanse afkomst denk ik, kon of wou niemand antwoorden, maar ze schreven snel een papier waarop staat dat ze alle kosten zullen betalen, de schade is niet van zomaar te wassen het stooffen dak ik half uit de rails en achterruit had ik volledig vast

Terug naar “Archief”