2 de hands auto mondeling gekocht

Guido123
Topic Starter

2 de hands auto mondeling gekocht

#1 , 04 jun 2011 16:14

Ik heb 2 maanden geleden een auto gekocht.We waren mondeling overeengekomen dat de eigenaar deze ging laten keuren.2 dagen later laat hij weten dat deze goed gekeurd is maar dat het indentificatieplaatje ontbrak.Het zou 2 weken duren voor dat de garage dit in orde had.Ik heb om de 2 weken kontact met de eigenaar genomen, maar het bleef maar duren met dat plaatje.Nu zag ik de auto terug op het internet staan na 2 maanden . Ik heb direct gebeld wat de bedoeling was . De eigenaar gaf als antwoord dat deze wagen veelste goedkoop was met dat bod dat ik had gedaan(toch hadden we een mondelinge overeenkomst en de hand er op geschud). Kan ik hier iets aan doen of niet ? Is een mondelinge overeenkomst bindend .Wij waren met 2 en hij alleen .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2011 19:10

Een mondelinge overeenkomst is een bindend contract alleen de bewijsbaarheid is moeilijker gezien geen begin van bewijs aanwezig is.(of emails die verzonden zijn natuurlijk)
U zal hem aangetekend in gebreke moeten stellen waarin u chronologisch alle data en feiten op een rijtje zet.
Indien beiden particulier is de vrederechter bevoegd.
PS de verkoper moet STEEDS naar de controle .... was er een carpas???
PSPS heb je de gegevens van het voertuig kunnen nakijken identificatieplaatje dat onbreekt????????

Guido123
Topic Starter

#3 , 05 jun 2011 09:38

Hoi Franciscus,
De verkoper is onder tussen naar de controle geweest en het indentificatieplaatje zou in orde zijn.Dit staat nu op de site plus dit heeft hij ondertussen ook bevestit aan de telefoon.De carpas zou ook in orde zijn .Hij staat klaar voor vertrek met alle papieren en 1000€ meer , te nemen of te laten . Ik kan hem niet meer bereiken op de telefoon(al 3 dagen).Bedankt voor snelle reactie.

Reclame

xena

#4 , 05 jun 2011 12:11

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

xena

#5 , 05 jun 2011 12:16

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jun 2011 15:29

ja natuurlijk vergeten € 1860

Creatief

#7 , 05 jun 2011 16:10

Vredegerecht bemiddelt bij geschillen beneden de € 1860.

Guido123
Topic Starter

#8 , 06 jun 2011 07:00

Ik heb geen bod gedaan op de internet site , maar gebeld voor gaan te zien naar de wagen en daar het bedrag over een gekomen.

Terug naar “Archief”