Borg stellen

NY_PASSENGER
Topic Starter

Borg stellen

#1 , 04 jun 2011 17:54

Hallo,

Ik ben een studente en zit op kot in Gent.
Sinds twee jaar woon ik samen met twee vriendinnen op een appartementje, dat eigendom is van de vader van één van de twee. Toen we erin gingen wonen, moesten we niks tonen opdat de verhuurder zeker zou zijn dat we de huur zouden betalen (we waren allemaal studenten).
De ene is afgestudeerd, en ik ga met het andere meisje een andere stek zoeken in Gent.
We studeren nog allebei en hebben dus geen inkomen (ik klus wel bij in de horeca, maar niet officieel).

We hadden een huisje gevonden, en de verhuurder die wil zekerheid dat de huur wordt betaald en hij zei 'jullie ouders zouden dan moeten borg staan'. Wat maar normaal is.

Maar daar schuilt het probleem. Bij mijn vriendin is alles oke, haar ouders gaan hun loonfiche voorleggen. Bij mij is het anders... Mijn moeder heeft geen inkomen (werkt niet en geen werkloosheidsuitkering), mijn vader is out of the picture, dus ook dat is geen optie. Kan ik iemand anders borg laten stellen? Mijn oma bijvoorbeeld? Of mijn moeder haar vriend?

Ik kreeg vorig jaar een erfenis van een ver familielid, dat voldoende is om 2/3 jaar huur te betalen. Is het niet mogelijk dat ik dat geld vastzet bijvoorbeeld en op een of andere manier het mogelijk maak voor de verhuurder dit geld aan te spreken indien ik de huur niet zou betalen? Zo heeft hij ook een zekerheid en hoef ik niemand te vragen om borg te staan voor mij?

groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2011 19:03

Als eens langs de 'Kotdienst' in Gent geweest?? in A'pen Kotweb??
Kotverhuur of gewoon appartementje
Ik vermoed dat u meerderjarig bent?
moeder geen inkomen ... zelfs geen leefloon??
Uzelf kan mogelijk via OCMW een maandbedrag ... lening krijgen.
Wat u zegt zou kunnen geld op een geblokkeerde rekening waar enkel huur afgaat.

NY_PASSENGER
Topic Starter

#3 , 05 jun 2011 11:15

Het gaat over een gewoon appartementje via een immokantoor en niet over een kot.
Maar ik kan het bijvoorbeeld wel aan de vriend van mijn moeer vragen? Het hoeft niet perse familie te zijn? En ik zal het ook eens voorstellen met de geblokkeerde bankrekening...

Alvast bedankt voor de reply!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jun 2011 15:32

neen hoor iedereen kan zich borg stellen en deze zelf een aantal voorwaarden stellen....
http://www.financus.eu/borgstelling/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”