Waterschade bij de buren tijdens dakwerken

eizopro
Topic Starter

Waterschade bij de buren tijdens dakwerken

#1 , 28 jun 2011 20:55

Ik ben een nieuw dak aan het plaatsen. Als doe het zelver doe ik dit volledig zelf.
De oude pannen zijn allemaal al weggehaald en het nieuwe dak is al deels geplaatst (Pannen liggen er nog niet op).
Ik heb wat voorzorgen genomen om ervoor te zorgen dat de buren geen water binnen zouden krijgen (dampfolie), maar de regenval daarnet was zo hevig dat dit dus toch gebeurd is.

Ik neem aan dat ik hier zowieso wel aansprakelijk voor ben. Mijn vraag is enkel of ik hiervoor de brandverzekering kan aanspreken of de familiale verzekering?

Alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 jun 2011 22:27

Normaliter dacht ik de familiale.

ganapathi tantra

#3 , 29 jun 2011 00:03

Het was goed geweest een bijkomende kleinde ABR verzekering af te sluiten.
Ik denk ook de familiale maar de vlag brandverzekering dekt allang de lading niet meer.
Dus even opnemen met beide
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

eizopro
Topic Starter

#4 , 19 aug 2011 03:15

Ondertussen was het toch de brandverzekering hoor.
De expert is eindelijk langsgekomen en de schade was zo klein dat de buren het zo gelaten hebben.

Topic mag dus dicht.

ganapathi tantra

#5 , 19 aug 2011 20:57

wat zeggen ze: beter een goede buur alsvriend dan een verzekeringsagent :twisted: :twisted:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

eizopro
Topic Starter

#6 , 20 aug 2011 00:52

Ik heb het wel getroffen met mijn buren moet ik toegeven. Ze zijn zelf ook maar al te blij dat dat huis eindelijk gerenoveerd word.

Terug naar “Archief”