Chantage!!

Günther
Topic Starter

Chantage!!

#1 , 25 jul 2011 19:10

Beste,

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik ben 1,5 jaar geleden gescheiden. De notaris is bezig met de vereffening verdeling.

Mijn ex voelt de bui al hangen en chanteert mij nu. Hoe doet ze dit:

Ik ben zanger van een band. De broer van mijn ex is iemand die veel van computers kent en heeft voor de band de domeinnaam aangevraagd en ook de website aangemaakt. De band betaalde steeds de kosten van de domeinnaam, maar is in principe niet de 'eigenaar' van de domeinnaam.

Nu heeft de broer de domeinnaam aan mijn ex overgedragen en op deze manier chanteert zij mij. Als ik geen bedrag geef van zoveel euro, zal de domeinnaam in haar bezit blijven en zal de site verdwijnen. Ondertussen hebben ze klaarblijkelijk al andere domeinnamen geregistreerd die met onze groepsnaam te maken hebben zodat wij geen kans meer maken tot het verderzetten van onze band!!!

Nu is het zo dat wij als groep ingeschreven zijn als feitelijke vereniging. Onze groepsnaam hebben we nu, wegens deze feiten, laten registreren.

Dit is etisch onverantwoord, maar de vraag is: WAT DOE IK HIERAAN. Onze commerciële activiteit staat hier op het spel!!

Alvast bedankt voor de hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2011 19:29

De band betaalde steeds de kosten van de domeinnaam, maar is in principe niet de 'eigenaar' van de domeinnaam.

Kan u dat bewijzen???? dus vb via de bankrekening van de band.

Vandebos

#3 , 25 jul 2011 21:13

Als de tegenpartij geen gebruik voor de geregistreerde namen kan aantonen en u kan wel aantonen dat deze uit wrok, broodroof of verkoop voor winstbejag werden geregistreerd is het mogelijk deze bij middel van vonnis over te nemen. Hiervoor neemt u best wel een degelijke advocaat in de arm. Op die wijze scheidt u de strijd om de naam van de echtscheiding en mist het manoeuvre van de tegenpartij haar effect.

Kan je me via Pb eens de naam van de band en website zenden?

Reclame

Günther
Topic Starter

#4 , 26 jul 2011 09:18

Wij kunnen inderdaad aan de hand van bankrekeninguittreksels bewijzen dat wij steeds de domeinnaam hebben betaald.

Günther
Topic Starter

#5 , 27 jul 2011 09:59

De webmaster heeft gisteren zonder boe of ba onze site off line gehaald. Er werd 950 euro gevraagd voor de domeinnaam (als chantage). Wij hebben dit geweigerd. Probleem is nu dat we nog geen andere site hebben en we dus mogelijke klanten verliezen.

Dit kan toch niet! Als bv de webmaster van de Colruyt ruzie heeft met mijnheer Colruyt, dan mag hij toch ook niet zomaar de site verwijderen.

Een advocaat is de enige oplossing spijtig genoeg. Maar ondertussen zitten wij wel met problemen natuurlijk.

Vandebos

#6 , 27 jul 2011 11:38

Onmiddellijk per AS de webmaster in gebreke stellen en aansprakelijk stellen voor de inkomsten die u hierdoor derft. Met advocaat eventueel kort geding procedure overwegen.

Gebruiker21

#7 , 28 jul 2011 13:12

Dit kan toch niet! Als bv de webmaster van de Colruyt ruzie heeft met mijnheer Colruyt, dan mag hij toch ook niet zomaar de site verwijderen.
Geloof me: als de webmaster van Colruyt de site verwijderd, ligt de webmaster van Colruyt op staande voet buiten, wordt de website uit de backups gehaald en binnen het half uur teruggeplaatst door iemand anders van het IT-team en wordt de webmaster van Colruyt een proces aangedaan. Met andere woorden, in een professionele IT-omgeving haalt niemand zoiets als sabbotage in zijn hoofd. Je mag je verdere carriëre wel vergeten als je dit riskeert.

Uw domeinnaam kan u echter terugvorderen zoals hierboven reeds beschreven, maar zoals u zelf al aangeeft: een advocaat is hier geen overbodige luxe...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#8 , 28 jul 2011 18:53

Zeker als de betalingen op naam van uw groep gebeurd zijn .....
Mogelijk zelfs een strafbaar feit.......

Günther
Topic Starter

#9 , 01 aug 2011 15:16

De betrokkene zal het volgende week maandag kunnen gaan uitleggen via kortgeding.

Gebruiker21

#10 , 01 aug 2011 15:47

De betrokkene zal het volgende week maandag kunnen gaan uitleggen via kortgeding.
Veel succes, laat ons weten hoe het afgelopen is...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#11 , 01 aug 2011 21:26

met advocaat ...de nodige schadevergoedingen vragen ook morele desnoods €1

Günther
Topic Starter

#12 , 08 aug 2011 13:38

Vandaag dus kortgeding. De rechter snapt de hoogdringendheid, maar stelt het 2 weken uit omdat de advocaat van de tegenpartij nog geen tijd had gehad om het dossier voor te bereiden. Tja ....

Vandebos

#13 , 08 aug 2011 16:06

Heeft je advocaat om een tussentijdse heractivering van de website verzocht hangende de uitspraak van het kort geding? Dit in het belang van alle partijen om onnodig grote schadebedingen te voorkomen?

Günther
Topic Starter

#14 , 10 aug 2011 01:54

Nee, niks heractivering gevraagd. Uiteraard zullen wij nu meer schadevergoeding eisen. Raar dat de tegenpartij dit niet beseft. ze hebben namenlijk GEEN poot om op te staan. Wie zaait die moet maar oogsten zeker.

Als fatsoenlijke mens kan ik er wel niet echt meer aan uit. Als de tegenpartij gewoon de domeinnaam aan ons bezorgd, dan is het toch allemaal afgelopen! Ze zijn er namenlijk niets mee!

Als mensen niet meer met elkaar kunnen praten, krijg je dus zo'n toestanden.

Ik probeer het zelfs niet meer te begrijpen.

Gebruiker21

#15 , 10 aug 2011 08:50

Tja, uw redenering is logisch, maar veel zaken die op een logische manier zouden kunnen afgehandeld worden, eindigen voor een rechtbank. De rede moet het vaak afleggen tegen de emotie.

Een update als de zaak effectief uitgesproken wordt zou leuk / interessant zijn. Succes nog, verder!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”