Beste mensen,
met mijn laatste hoop keer ik me tot dit forum hopende op behulpzame reacties. Het gaat dus zoals de titel doet vermoeden over mijn studenten job, en alle onduidelijkheden die daar bij komen kijken.
Korte situatie schets:
februari dit jaar vraag ik aan mijn bedrijf of ik mag komen werken tijdens de zomermaanden, waarop ze ja antwoorden. Bovendien vraag ik, gezien ik daar vorig jaar via interim ook heb gewerkt en dit toen het geval was, of mijn overuren aan 150% betaald worden, waarop ze wederom ja antwoorden (via mail). Alles goed en wel, ik ga mijn contract tekenen en dergelijke en begin te werken. 3 weken later(nu dus) en vele overuren verder komt mijn baas me vertellen dat de directeur van het bedrijf heeft beslist dat mijn overuren niet worden uitbetaald maar worden gerecupereerd aan 100%.
Daarom de volgende vragen:
Kunnen ze mij dwingen deze te recupereren?
Worden overuren op dagbasis/weekbasis berekend?
Mijn contract zegt dat ik 37.5 uren week heb, wordt vanaf dan elk uur als overuur bestempeld, of begint dat pas vanaf uur 40 of iets dergelijk?
In mijn contract staat de dienst van sociale wetgeving niet vermeld, betekend dit dat mijn contract ongeldig is en ik mag opzeggen zonder opzegtermijn?
Ze hebben mij geen (er bestaat er geen) arbeidsreglement gegeven, mag dit zomaar? Verleden jaar had ik veiligheidsschoenen aan, nu vertikken ze het deze mij te lenen.
Wat betekend dit alles voor mij, gezien hiervan het meeste niet op papier staat? Ik kan moeilijk bewijzen dat ze mij de boom in sturen als ik achter schoenen vraag, noch wilt iemand iets tekenen, dan sturen ze me van persoon tot persoon.
Ik ben erachter gekomen dat ze mijn camionet, waarmee ik werk, traceren. Dit deden ze zonder mij te verwittigen, is dit inbreuk op mijn privacy?
Mijn contract loopt van de 11 juli tot de 12 augustus.Dit betekend dus 25 werkdagen. Er staat vermeld in mijn contract dat het een studentenovereenkomst is, betekend dit dat ik mag eisen maar 23 dagen te werken? Zoniet moet ik RSZ etc betalen.
Mvg,Ben