verkoop ouderlijk huis

gdv
Topic Starter

verkoop ouderlijk huis

#1 , 22 aug 2011 06:57

Hallo,
Mijn ouders zijn van plan om hun huis te verkopen aan één van hun kleinkinderen, met de bedoeling om te blijven inwonen. De vooropgestelde verkoopprijs ligt echter ver onder de marktwaarde (+/- 60%). Discussies met mijn ouders over dit onderwerp leiden alleen maar tot ruzie. Wat zijn de rechten van de kinderen (7) in dit verhaal? Kunnen wij de verkoop verhinderen of op z'n minst een eerlijke prijs afdwingen? Kunnen ouders één van hun kinderen bevoordelen bij een erfenis?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 22 aug 2011 08:55

Hallo,
Mijn ouders zijn van plan om hun huis te verkopen aan één van hun kleinkinderen, met de bedoeling om te blijven inwonen. De vooropgestelde verkoopprijs ligt echter ver onder de marktwaarde (+/- 60%). Discussies met mijn ouders over dit onderwerp leiden alleen maar tot ruzie. Wat zijn de rechten van de kinderen (7) in dit verhaal? Kunnen wij de verkoop verhinderen of op z'n minst een eerlijke prijs afdwingen? Kunnen ouders één van hun kinderen bevoordelen bij een erfenis?
Zolang beiden nog leven, is er geen erfenis.

Blijft de vraag of uw ouders iets wat hun toebehoort, mogen verkopen aan de prijs die zij correct vinden. Wat denkt u nu zelf?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”