Naakt eigendom huis -- onderhoudskosten dragen ?

ssstique
Topic Starter

Naakt eigendom huis -- onderhoudskosten dragen ?

#1 , 12 sep 2011 14:22

Ik zal binnenkort de keuze krijgen al dan niet een nalatenschap in België te aanvaarden.
Indien ik de nalatenschap aanvaard, waardoor ik o.a. voor 25% naakt eigenaar word van een appartement, moet ik dan de onderhouds- en andere kosten, en jaarlijkse belasting voor dat appartement gaan meebetalen ?
Tot nu toe verhuurt de toekomstige vruchtgebruiker het appartement. Aan de ene kant ontvangt ze huurgeld en aan de andere kant betaalt ze conciërge-, onderhouds- en andere kosten zoals belasting, voor dat appartement.
Weet iemand hier antwoord op ? Hartelijk dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 12 sep 2011 15:52

Een blote eigenaar is niet gehouden aan de 'dagelijkse' kosten van onderhoud. Dit en andere kosten zoals onroerende voorheffing , verzekering , conciërge , zijn ten laste van de vruchtgebruiker.
Een blote eigenaar kan wel aangesproken worden om mee te betalen aan grote kosten zoals vb. nieuwe ramen , vernieuwing CV , isolatiewerken. Kleine herstellingen en algemeen onderhoud dan weer niet.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

ssstique
Topic Starter

#3 , 12 sep 2011 16:06

Bedankt voor deze opheldering en voor de snelle reactie, wanton. Ik weet nu waar ik me aan mag verwachten.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”