Volmacht verkopen huis

erfenisvragen
Topic Starter

Volmacht verkopen huis

#1 , 15 sep 2011 12:50

mijn vader is overleden en hij had veel schulden, ik heb de erfenis aanvaard onder voorrecht van boedel beschrijving. Deze is gedaan eind maart. Op 31/03 heeft mijn advocaat de opdracht gekregen om een machtiging te vragen om het huis leeg te halen en te verkopen. Nu zijn wij half september en ik heb nog steeds geen antwoord.
Als ik mijn advocaat vraag wat de stand van zakens is, krijg ik steeds te horen dat hij nog steeds geen antwoord heeft. En dat hij nogmaals zal luisteren. Maar hij belt me nooit terug. Ik heb zelf ook al naar de rechtbank gebeld, maar die vinden niets terug.

Wat is de termijn waarmee ik moet rekening houden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan

#2 , 15 sep 2011 14:26

Welke termijn bedoelt u?

De verjaringstermijn voor erfenissen is 30 jaar na het opvallen van de erfenis.
De verjaringstermijn voor de aanvaarding onder voorrecht is 3 jaar na het betalen van de eerste schuldeiser.
De termijn om successierechten aan te geven is in de meeste gevallen 5 maanden na het openvallen van de erfenis.
De termijn om successierechten te betalen is zoals alle belastingen 2 maanden. Let wel op SSR is een persoonlijke schuld.
De termijn waarin een erfenis afgehandelt kan worden is moeilijk te bepalen: tussen de 8 maanden en de anderhalf jaar is niet merkwaardig. Complexere dossiers kunnen jaren aanslepen.
De termijn waarin de rechtbank dit afhandelt? ....

Creatief

#3 , 15 sep 2011 21:44

Mocht je advocaat elke telefoonoproep van je beantwoorden, dan zou je op het einde van de rit een gepeperde rekening van hem krijgen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”