klachten buren

Val
Topic Starter

klachten buren

#1 , 20 sep 2011 14:39

Wij kregen vorige week de milieudienst bij ons op bezoek omdat 'de omgeving' een klacht ingediend had.
Mijn vriend doet in bijberoep 'spot repair' van auto's. Wij zijn in orde met alle nodige documenten en staan correct geregistreerd. Eigenlijk valt ons niets te verwijten. Toch moet de milieudienst langskomen, want er was een klacht.
Is de milieudienst ons niet verplicht om te zeggen wie de klacht heeft ingediend?
Ik dacht dat dit wel zo was, maar 'meneer' wou hier niet aan meedoen en spreekt enkel over 'de omgeving'.
Kan dit zomaar? Wij worden ten onrechte beschuldigd en zouden hier ons dan bij moeten neerleggen?
Wij zijn dan ook van plan om een advocaat in te schakelen, want dit lijkt hier toch wel op laster en eerroof.
Iemand raad?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 sep 2011 14:56

Enkel indien er op basis van de klacht een onderzoek ten gronde en mogelijke vervolging volgt zal u toegang krijgen tot het volledige dossier.

Een klacht waarvan later blijkt dat er niets an de hand is, is niet noodzakelijk een laster en eerroof aanval, anders werd er door niemand niets meer gemeld. Indien er regelmatig dergelijke klachten worden gedeponeerd zonder echte grond, dan heeft u eventueel een reden om een klacht te deponeren en opening van een dossier te bekomen.

Val
Topic Starter

#3 , 20 sep 2011 19:39

En dan hoeven wij ook niet te weten wie er problemen mee heeft?
Das wel makkelijk zo, dan kan je gewoon alles wat je ziet aanklagen, ze kunnen je dan toch niets doen?

Reclame

Oude Belg

#4 , 20 sep 2011 19:54

En dan hoeven wij ook niet te weten wie er problemen mee heeft?
Das wel makkelijk zo, dan kan je gewoon alles wat je ziet aanklagen, ze kunnen je dan toch niets doen?
U vindt dat, als er iemand over iets klaagt, dat u hem/haar dan "iets moet kunnen doen"? Leuk, zulke agressieve buren.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

roharro

#5 , 20 sep 2011 20:06

Als jullie met "alles in orde zijn" dan hoeven jullie toch geen advocaat?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Val
Topic Starter

#6 , 20 sep 2011 21:22

Neen, ik vind gewoon dat het ons recht is om te weten wie er problemen heeft met ons en agressie zie ik hier niet in. Wij wonen hier pas, hebben amper contact gehad met buren, dus snap hun probleem niet goed. Wij willen gewoon weten hoever ze dit kunnen drijven, want wij hebben jammergenoeg geen 'lange arm' en vrezen dat het hier niet bij blijft. Wij zijn 2 jonge mensen die hard werken om iets te bereiken in het leven, is toch ons recht denk ik? Wij zijn misschien de snotneuzen, maar zouden toch eerst eens de mensen aanspreken als we er problemen mee hebben en niet meteen een klacht indienen zonder te weten hoe we zelfs heten.

westhoek

#7 , 20 sep 2011 21:28

Val, blijf nu eens rustig. Misschien veroorzaak je overlast hé ? Spot repair (ik heb moeten gogglen) heeft te maken met schilderen. Misschien geurklachten ? Misschien is het lawaai van de compressor storend ?
Nu ja, wat het ook is, alleszins niet fijn van de buren om meteen het grote geschut in te schakelen zonder eens langs te komen, dat is wel waar.

roharro

#8 , 20 sep 2011 21:31

Jullie hebben toch ook een milieuvergunning aangevraagd (en gekregen), want die is voor dit soort activiteiten wel vereist (activiteit die niet overal mag worden uitgeoefend).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Val
Topic Starter

#9 , 20 sep 2011 21:39

Herstellingen gebeuren op waterbasis, dus kunnen zeker geen last hebben van geur. En compressor zit ingebouwd en kunnen daar amper last van hebben. Mijn wasmachine maakt nog meer lawaai. Nuja, we zullen dan maar nog eens tonen dat de jeugd niet altijd averechts doet en gewoon alles laten bezinken zeker?
Milieuvergunning is in orde, zijn dit zelfs komen controleren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 sep 2011 21:46

En zijn de gegevens van uw firma te vinden op uw huisgevel zo iet s als firma Spot Repair bvba
Voor al het milieuvriendelijk uitdeuken??
U mag gerust zijn als ik plots de geur van oplosmiddelen ruik in mijn woonblok dan zal ik ook heel snel milieudienst op de bron afsturen.
En u dient niet te weten wie de aangever was. Hoeft zelfs niet vermeld te worden.
Mogelijk is het niet weten wat u doet de oorzaak van..
Want idd via zoekmachine lijkt dit een heel milieuvriendelijke oplossing :D

Terug naar “Archief”