Toch even aanhalen dat in geval van betwisting over achterstallig loon, concurrentiebeding al zeker, de clausule dat wederzijds wordt afstand gedaan van toekomstige vervolging nietig wordt beschouwd door de arbeidsrechtbank (zit in Egypte dus heb de recente rechtspraak niet bij de hand).
Ik heb me zelf jaren in deze materie verdiept vermits ik toen ik zelf ontslag gaf wegens iets beters gevonden, ook zo'n clausule getekend heb.
Probleem voor de werkgever: voor een concurrentie zeken kan pas binnen de 14 dagen NA het einde van de arbbeidsovereenkomst door de werkgever via AS afstand gedaan worden. Die clausule werd dus reeds van tafel geveegd (en ik ben in blijde verwachting van 6 maanden loon)
Je kan als werknemer ook steeds inroepen dat je het document 'onder dwang' getekend hebt vermits je nog onder hierarchise relatie stond van de werkgever bij het ondertekenen.
Het enige dat aanvaard wordt is een document dat opgesteld werd NA het Heidi eigen van de arbeidsovereenkomst (dading) en/of een kwitantie voor afsluiting van alle rekeneningen, ook na de arbeidsovereenkomst,
Je kan ook nooit afstand doen van rechten alvorens deze rechten ontstaan zijn (cfr. Concurrentiebeding waartoe het recht pas ontstaat indien binnen de 14 dagen na het beieindigen van de overeenkomst hier door de werkgever geen afstand van gedaan werd)
In mijn geval: uitspraak maart 2012.
Greets, p.
Je moet wat zoeken, maar alle rechtspraak tot nu toe (zie ook
http://www.Elfri.be" onclick="window.open(this.href);return false;) gaat in die zin, en een gewiekste advokaat kan je er doortrekken.
Voorkomen is echter zoals altijd beter dan genezen