bouwaanvraag nodig om van de deur een raam te maken?

NCO
Topic Starter

bouwaanvraag nodig om van de deur een raam te maken?

#1 , 06 okt 2011 22:47

Ik heb een huisje en zou graag van de voordeur een deurraam maken (dus een raam met de afmetingen van een deur). Mijn inkom zou dan de achterdeur zijn.

iemand een idee of je dit moet aanvragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 okt 2011 20:58

Als dat een buitendeur/raam is wel gezien u het uiterlijk wijzigt.
Vraag hoe je dit mag doen bij de gemeente ...mogelijk kan het via een eenvoudige procedure.

Jan S

#3 , 10 okt 2011 09:45

Indien de voordeur niet aan de voorgevel zou zitten is m.i. geen aanvraag/melding verplicht.

11° voorgevel: elke gevel gericht op de voorliggende weg, met uitzondering van garagewegen of voetwegen;
en
Art. 2.1. Een stedenbouwkundige vergunning is niet nodig voor de volgende handelingen:
2° handelingen zonder stabiliteitswerken en zonder wijziging van het fysiek bouwvolume aan zijgevels, achtergevels en daken
Indien de voordeur wel aan de voorgevel zit is een stedenbouwkundige vergunningsaanvraag verplicht.
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Reclame

NCO
Topic Starter

#4 , 15 okt 2011 11:59

Bedankt!

Terug naar “Andere”