Interimarbeider met minder dan 1 maand ancienniteit - ziekte

ThomasH
Topic Starter

Interimarbeider met minder dan 1 maand ancienniteit - ziekte

#1 , 20 okt 2011 22:40

Beste,

Ik ben een student die meer dan 46 dagen op een jaar werkt. Ik betaal dus RSZ en BV, kortom, ik ben eigenlijk een gewone werknemer.

Nu ben ik sinds minder dan 1 maand aan de slag bij een nieuwe werkgever, een interimbureau, als arbeider. Ik heb voor deze week een weekcontract ondertekend en ingediend, maar ben woensdag ziek geworden op het werk, ben naar huis gegaan en blijf tot vrijdag thuis met medisch attest.
Gezien ik minder dan 1 maand ancienniteit heb bij mijn huidige werkgever, heb ik geen recht op een gewaarborgd loon.

Nu is mijn vraag: Ben ik correct dat, wanneer ik met mijn doktersattest binnen de 48u naar het ziekenfonds ga, ik via dat kanaal een ziektevergoeding kan verkrijgen?

Op sommige sites lees ik van wel, maar van iemand anders hoor ik dan weer dat er een vereiste is dat ik in vorige twee kwartalen minstens 120 dagen zou gewerkt moeten hebben...

Verdere informatie: ik ben dit jaar begonnen als jobstudent, heb mijn 46 dagen gewerkt, en ben bij de start van deze maand overgeschakeld naar student die méér dan 46 dagen werkt.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding