#2 , 25 okt 2011 15:39
Voor zover ik weet kan het bestuur van een club beslissen wie er lid is en wie niet (zolang dit niet op discriminerende basis gebeurt). Indien jij dus een gelijkaardige club opstart, kan dit een valide reden zijn om niet meer bij de andere club aangesloten te mogen zijn (stel dat u bij een volleybalclub/ploeg aangesloten bent en u start een eigen volleybalclub, dan kan ik me voorstellen dat die eerste club niet zo blij zal zijn dat iemand van een andere club even "de strategie" komt bekijken en met die info naar de andere club gaat. In een wedstrijd tussen beide clubs zou dit serieus in het nadeel van de eerste club zijn. Voor wie zou u dan trouwens spelen?).
Verder: indien de penningmeester aan iedereen vertelt dat jij "uit de club" gegooit bent, omdat je je eigen club gestart hebt, dan is dit de waarheid en mag die penningmeester dit gerust vertellen.
En tot slot: zoals in véle posts tegenwoordig, ben je niet volledig in je verhaal. Waarom is het zo'n geheim dat we uw "sport" niet mogen kennen? Is dit vissen, schaken, rugby, skydiving, sportvliegen, sportschieten, jagen, ...?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!