deel van uw eigendom in de gemeenschap brengen of niet ???,

Fietje
Topic Starter

deel van uw eigendom in de gemeenschap brengen of niet ???,

#1 , 27 okt 2011 13:14

Hoi hier,

mijn vraag is, kan ik , bij een huwelijk, een deel van mijn huis (het deel die nog moet betaald worden aan de bank) in de gemeenschap brengen ?

het is de bedoeling dat mijn vriend, of in het andere geval, mijn man, het deel erft die we samen hebben afbetaald
of is alles nog veel ingewikkelder dan dit ???
Ik weet dus echt niet wat doen met mijn eigendom als wij trouwen, in de gemeenschap brengen of niet? ik heb daar al veel geld ingestopt (zelf een deel gekregen van mijn ouders) maar nu betalen wij samen verder de lening af( dit staat wel zo niet op papier)
De lening staat volledig op mijn naam alsook mijn huis natuurlijk
Ik vind dit moeilijk om te beslissen als we zouden trouwen ... wat doen voor het beste ???
We zijn alletwee niet zo goed thuis in dit soort zaken
nog eventjes dit erbij, we hebben elk twee kinderen uit een vorig huwelijk
bedankt voor om het even welke info

groetjes
V

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 02 nov 2011 19:55

Als je zou trouwen is het idd aan te raden het huis in de gemeenschap te brengen , maar dat moet je ook doen met de lening. Je kan wel bepaalde afspraken maken wat met het huis gebeurt als jullie zouden scheiden. Want dan zal uw vriend de gelden terug willen die hij eraan heeft besteed. Bespreek dat eens met een notaris , voor jullie concreet geval.
Als je het huis in de gemeenschap brengt , erven de kinderen het deel van hun ouder. Zij kunnen er echter pas gebruik van maken wanneer ook de nadere partner is overleden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”