belastingsvermindering energiebesparende maatregelen

Raphaelh
Topic Starter

belastingsvermindering energiebesparende maatregelen

#1 , 27 okt 2011 20:03

Ik heb in het jaar 2008 een stookketel vervangen kostrpijs 6783(en betaald in 2008)in mijn woning gebouwd in 1976. Omdat ik de aftrek vergeten te doen was in inkomstenjaar 2008 heb ik die uitgave ingebracht in 2009 en het overschot overgedragen naar inkomsten 2010, omdat het maximumbedrag overschreden was. Helaas is dat niet aanvaard. Nu is mijn vraag kan het bedrag dat niet voor aftrek in aanmerking kwam voor inkomsten 2008 toch niet aanvaard worden voor inkomsten 2009, alhoewel ik oorspronkelijk de aftrek vergeten te doen was.

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dako

#2 , 28 okt 2011 21:20

Neen, in 2009 ingeven kan niet, je moet dit ingeven in het jaar dat je deze betaalde. Anders zou je deze vb expres 1jaar later kunnen ingeven omdat dit voordelig is,... ( vb versoepeling regels, andere aftrekken,...)

Wat in principe wel kan is je aangifte over de inkomsten van 2008 laten herzien wegens "manuele fout/ vergissing"in principe kan dit tot 3 jaar later. Heb hiermee geen ervaring, maar neem even contact op met je controlekantoor hoe je dit het best oplost.

Wat meer info zodat je ernaar kan verwijzen bij je telefoon/gesprek

http://www.yourtax.be/nl/node/1812" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”