onterven en achternaams verandering

bart1405
Topic Starter

onterven en achternaams verandering

#1 , 17 nov 2011 14:10

Vraag 1:
Ik zou graag mezelf laten onterven bij mijn moeder wegens dat ze veel schulden heeft en heb haar zelf al 2-3 jaar niet meer gezien of gehoord.
Ik woon al 8jaar bij mijn vader waarvan nu 5jaar alleen.
Wat moet of kan ik doen om mij te onterven bij mijn moeder?

Vraag 2:
Ik heb sinds mijn geboorte de achternaam van een man die ik ni ken mijn moeder was er met getrouwd tot ze mijn biologische vader leerde kennen. Voor mijn geboorte zijn zij helaas ook uit elkaar gegaan maar nooit is mijn naam op mijn biologische vader gezet geweest. Waarom omdat men ma dat eigenlijk niet wou denk ik.
Nu ben ik ondertussen 26j. woon al een tijd samen en we zijn bezig voor een kind.
En graag zou ik dan ook mijn kind de naam van mijn biologische vader geven, mijn vader is inderdaad ook akkoord met mijn naamsverandering.
Dus deze vraag gaat erover wat ik moet doen om mijn naam te kunnen of mogen veranderen.

mvg, Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie

#2 , 17 nov 2011 15:09

Vraag 2:
Ik heb sinds mijn geboorte de achternaam van een man die ik ni ken mijn moeder was er met getrouwd tot ze mijn biologische vader leerde kennen. Voor mijn geboorte zijn zij helaas ook uit elkaar gegaan maar nooit is mijn naam op mijn biologische vader gezet geweest. Waarom omdat men ma dat eigenlijk niet wou denk ik.
Nu ben ik ondertussen 26j. woon al een tijd samen en we zijn bezig voor een kind.
En graag zou ik dan ook mijn kind de naam van mijn biologische vader geven, mijn vader is inderdaad ook akkoord met mijn naamsverandering.
Dus deze vraag gaat erover wat ik moet doen om mijn naam te kunnen of mogen veranderen.

mvg, Bart
http://www.belgium.be/nl/familie/identi ... randering/" onclick="window.open(this.href);return false;

jojan

#3 , 17 nov 2011 15:14

Vraag 1:
Ik zou graag mezelf laten onterven bij mijn moeder wegens dat ze veel schulden heeft en heb haar zelf al 2-3 jaar niet meer gezien of gehoord.
Ik woon al 8jaar bij mijn vader waarvan nu 5jaar alleen.
Wat moet of kan ik doen om mij te onterven bij mijn moeder?
Enkel na het overlijden van uw moeder kan u hier iets in ondernemen. Na haar overlijden kan u op de griffie van de rechtbank van 1e aanleg waar de nalatenschap is opengevallen deze nalatenschap verwerpen. Let wel dat ontslaat u niet noodzakelijk ook van de begrafeniskosten en het laatste ziekenhuisfactuur.

Reclame

Terug naar “Archief”