Berekening nieuwe huurprijs in nieuw contract

Amandina
Topic Starter

Berekening nieuwe huurprijs in nieuw contract

#1 , 28 nov 2011 11:49

Ik heb een vraagje over de berekening van een nieuwe huurprijs.
Mijn huurder heeft zijn huurcontract van 9 jaar opgezegd tijdens halfweg het 2de jaar. Ik heb al waarschijnlijk een volgende huurder, deze vroeg een bedenktijd tot morgen. Ik heb gezegd aan de volgende huurder dat ik de huurprijs niet verhoog, maar is het niet beter dat ik nu de vorige huurprijs indexeer, zodat ik terug een nieuwe huurprijs en een nieuwe aanvangs indexcijfer heb om volgend jaar terug te indexeren ? Maar mág ik nu al terug indexeren? De nieuwe huurprijs zou al 12 euro meer zijn. Ik wil ook mijn woord niet verbreken, maar doe ook niet graag verlies.
groetjes,
amandina

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2011 12:19

Bij een nieuwe huurder mag je opnieuw uw huurprijs vrij bepalen. Daar doet de begindatum van het vorige huurkontrakt niets terzake.
Als je al beloofd had aan de nieuwe huurder niet te zullen verhogen, zal je hooguit de index kunnen vragen.

Amandina
Topic Starter

#3 , 04 dec 2011 00:13

Bedankt Mava105. Het is verhuurd aan de eerste bezoeker aan dezelfde prijs. :D
groetjes,
amandina

Reclame

Terug naar “Huren”