Allen,
Mijn schoonmoeder heeft na mijn opmerkingen besloten een schenking van onroerend voorschot op erfenis aan te passen naar " Schenking met last van schenking".
Nu is het voor mij nog minder duidelijk
Korte schets - Wij zijn gehuwd onder wettelijk stelsel
Schoonmoeder schenkt stuk grond waarde +/- € 500.000 aan haar 2 ( mijn echtgenote en haar broer) kinderen die elk 3 kinderen hebben, onder
LAST VAN SCHENKING ( letterlijk uit akte notaris) "iedere begiftigde een schuld dient te erkennen tegenover elk van zijn hierna vernoemde kinderen van € 50.000. Deze schuld zal betaalbaar zijn binnen de 6 maanden na het laatste overlijden van hem of zijn gezinspartner op datum van zijn overlijden"
Als ik dit begrijp wil dit zeggen dat; na het overlijden van mijn echtgenote en van mijzelf om het even in welke volgorde de kinderen € 50.000 ontvangen.
Zijn we eigenlijk verplicht deze € 150.000 te blokkeren gezien we niet weten wanneer we overlijden en we dan deze € 150.000 dienen te betalen?
Kan mijn echtgenote de grond verkopen na overlijden van moeder en alles op souperen? Moet ik dan voor de € 150.000 opdraaien?
Wat als mijn echtgenote overlijd en de 3 kinderen elk hun kindsdeel vragen, dan hebben ze elk 1/4 van de grond of blote eigendom en kunnen ze daarboven elk nog eens € 50.000 op een rekening eiden?
Graag Reactie
Met dank