LAST VAN SCHENKING

JanDG
Topic Starter

LAST VAN SCHENKING

#1 , 13 dec 2011 14:40

Allen,
Mijn schoonmoeder heeft na mijn opmerkingen besloten een schenking van onroerend voorschot op erfenis aan te passen naar " Schenking met last van schenking".
Nu is het voor mij nog minder duidelijk
Korte schets - Wij zijn gehuwd onder wettelijk stelsel
Schoonmoeder schenkt stuk grond waarde +/- € 500.000 aan haar 2 ( mijn echtgenote en haar broer) kinderen die elk 3 kinderen hebben, onder
LAST VAN SCHENKING ( letterlijk uit akte notaris) "iedere begiftigde een schuld dient te erkennen tegenover elk van zijn hierna vernoemde kinderen van € 50.000. Deze schuld zal betaalbaar zijn binnen de 6 maanden na het laatste overlijden van hem of zijn gezinspartner op datum van zijn overlijden"
Als ik dit begrijp wil dit zeggen dat; na het overlijden van mijn echtgenote en van mijzelf om het even in welke volgorde de kinderen € 50.000 ontvangen.
Zijn we eigenlijk verplicht deze € 150.000 te blokkeren gezien we niet weten wanneer we overlijden en we dan deze € 150.000 dienen te betalen?
Kan mijn echtgenote de grond verkopen na overlijden van moeder en alles op souperen? Moet ik dan voor de € 150.000 opdraaien?
Wat als mijn echtgenote overlijd en de 3 kinderen elk hun kindsdeel vragen, dan hebben ze elk 1/4 van de grond of blote eigendom en kunnen ze daarboven elk nog eens € 50.000 op een rekening eiden?
Graag Reactie
Met dank

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding