Vroeger aangekocht materiaal inbrengen in zaak

spkr
Topic Starter

Vroeger aangekocht materiaal inbrengen in zaak

#1 , 05 jan 2012 22:41

Hallo,

Ik beoefen al enkele jaren een hobby waarmee ik binnenkort ook wat geld wil gaan bijverdienen. Ik ben van plan om in de loop van dit jaar mij als zelfstandige in bijberoep te laten inschrijven. Hierbij heb ik volgende vragen:
Het materiaal dat ik vroeger heb aangekocht kan ik dit in de toekomst nog inbrengen als kost in de zaak? Misschien niet meer aan de nieuwprijs maar aan een juiste 2de handsprijs.
Als ik bv. dit weekend iets koop op ebay (ook weer voor deze hobby en in de toekomst voor het bijberoep) kan ik dit nog inbrengen als kost in de zaak?

Alvast bedankt,

Kristof

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tombe

#2 , 06 jan 2012 00:51

Ik dacht dat dit voor bepaalde zaken kon, maar in zeer beperkte mate. Zou eens checken met een boekhouder.

ganapathi tantra

#3 , 10 jan 2012 20:08

Met welk nut zou u dat nou doen ?
U bent en blijft een natuurlijk persoon en dus geen vennootschap die een bepaald kapitaal (zou) moeten hebben.
Wat ga je doen met de btw ?
Het moet werkelijk al over het één en het ander gaan alvoorens je daar echt voordeel bij hebt.
En ergste van alles ? De administratie aanvaard alleen een waarde bepaling door een bedrijfsrevisor. Zo zal je
goederen kunnen inbrengen als kapitaal. Maar weet jij wat een revosir kost ? Ik denk dat die beginnen vanaf
150/200 euro ......... per uur :mrgreen:

Mijn advies ? blijft u maar rustig bij de situatie zoals ze nu is en breng nieuwe kosten in. Het sop is de kool niet waard
bvb papier voor u activiteit
op uw printer. of een nieuwe printer.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Terug naar “Andere”