voogdij

sharonb
Topic Starter

voogdij

#1 , 19 feb 2012 21:16

Hallo, ik zou graag advies willen.
Ik ben peetmoeder van een heel lief jongetje van 13 maanden.
Zijn thuissituatie is als volgt:
Hij woont met zijn vader, moeder, halfbroer en opa in 1 huis.
Het huis is van opa (vader van vader)
De moeder zit niet goed in haar vel, schreeuwt veel tegen het kind, gebruikt drugs en slaapt de halve dag.
Opa past dan op het kind want vader werkt.
Moeder wil geen hulp zoeken (psycholoog, maatschappelijk werk oid)
Vader wil de relatie verbreken maar moeder weigert weg te gaan en dreigt hun kind mee te nemen.

Mijn vraag is nu, hoe wat wie waar kan ik helpen??
Als peetmoeder wil ik ervoor zorgen dat het kind in de meest juiste omgeving blijft, en dat zou naar mijn mening bij zijn vader (en opa) zijn, zonder zijn moeder.
Zijn moeder kan financieel niet voor hem zorgen omdat ze 2 dagen per week werkt en nog een kind heeft.

Graag zou ik willen weten hoe dit aangepakt moet worden en wat ik hierin kan betekenen.
Naar mijn mening valt dit onder verwaarlosing en mishandeling van het kind (schreeuwen, niet naar omkijken enzv)

Alvast heel erg bedankt,

afz. een bezorgde peetmoeder.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 19 feb 2012 22:15

Hier vind je meer info in verband met kindermishandeling:

http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... handeling/" onclick="window.open(this.href);return false;

Om voogdij over een kind te krijgen, is wel moeilijker. Dit gebeurt gerechtelijk.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2012 22:32

Ga eens langs de dienst slachtofferzorg van uw lokale politie.
Deze kunnen u zeker de juiste info geven en doorverwijzen.

Reclame

Terug naar “Andere”