Hallo,
Ik heb waterschade gehad door de gemeenschappelijke afvoerbuis van het appartementsgebouw, waar ik woon. Ik had 2 maanden ervoor een nieuwe parketvloer gelegd.
Door de waterschade die ik heb geleden, moet de parketvloer helemaal opnieuw gedaan worden. De expert is hiervoor langsgeweest (van de verzekeringsmaatschappij aangesloten via de syndicus), en heeft ook bevestigd dat het parket vervangen moet worden.
En nu komt het: hiervoor willen ze me €135 als schadevergoeding toekennen (€385 - €250 franchise = 135. Ik heb zelf een bestek laten opmaken om alles te hernieuwen, en het kostenplaatje is €1235 en niet €135!!!
Ik heb dit aangekaard aan de syndicus en zei zeggen dat ik geen andere keuze heb dan dit te aanvaarden... Dat is ook het enige antwoord dat ik krijg. Hij probeert de schuld op mij te schuiven, door te zeggen, dat het water niet wegkon door mijn buizen, en dat een deel mijn schuld is. Zelf is de syndicus niet proactief en heb het gevoel alles zelf te moeten doen.
Nu zit ik met de handen in het haar, en weet niet goed bij wij ik terecht kan. Ik wil hier een protestbrief voor schrijven, heeft iemand hier voorbeelden van aub? Kan ik de schade ook bij de syndicus verhalen als gemeenschappelijke kost???
Alvast dank voor jullie hulp!!!