#13 , 11 apr 2012 13:33
Sandy, je krijgt hier nogal "botte" reacties, maar ze bevatten wel een kern van waarheid. Ik ben zelf een jaartje vader, en geloof me: het is niet allemaal rozgeur en maneschijn! Ik zie het ventje doodgraag, maar als hij bijvoorbeeld ziek is, slaap je enkele nachten niet (en je partner ook niet) deftig, terwijl je wel elke ochtend naar het werk moet vertrekken. Nadat je de kleine nog bij je ouders of schoonouders afgezet hebt, uiteraard, want als hij ziek is, mag hij niet naar de opvang. Weet je verder wat zo'n baby kost? Kleertjes, eten, speelgoed? Om dan nog maar de kosten van de opvang niet te vergeten als jullie met twee zouden gaan werken. Dit zijn letterlijk honderden euro's per maand, die zo'n baby kost, hé! Kunnen jullie dat financiëel aan?
Sorry, maar met het loon van je vriend alleen, ga je héél erg moeilijk rond komen en kan je het kind geen rooskleurige toekomst garanderen. Een kinderwens is één ding, een verantwoordelijkheidsgevoel naar dat kind toe is iets anders! Ik heb de indruk dat het eerste er wel is, maar het tweede nog serieus ontbreekt!
Een ongelukje kan altijd gebeuren, maar als je bijvoorbeeld de pil neemt op een manier zoals het hoort, is de kans dat je zwanger wordt wel héél en héél erg klein!
Zoals anderen hier al zegden: maak uw studies af, ga eerste nog iets bijstuderen (ondertussen heb je tijd om zeker te zijn van je relatie. Ik ben ondertussen 6 jaar samen met mijn vriendin, en we hebben één zoontje en zien elkaar nog steeds doodgraag, maar zelfs wij durven niet zeggen dat dit voor eeuwig en altijd is.), zoek ook en job en overweeg daarna om aan kinderen te beginnen. Het is niet wat JIJ wil wat belangrijk is, het is wat je het kind kan geven eens het er is! En onthou goed: die kleine, lieve baby, kan een irritant luidruchtig ding worden dat je nachtenlang wakker houdt en je soms tot wanhoop drijft. Ook al zie je dat kindje zo graag, soms zal je willen dat je het niet in huis hebt. Vergeet het maar dat uw studies te combineren zijn met een baby, als je er zelf alle zorg moet voor voorzien. Enkel héél veel steun van je partner, ouders of schoonouders zullen in zo'n geval kunnen zorgen dat je nog min of meer op een deftige manier je studies kan afmaken. Bezint dus voor ge begint!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!