Klacht ingediend , maar ik wens deze uit te trekken !!!!!!

cadmobiel1234
Topic Starter

Klacht ingediend , maar ik wens deze uit te trekken !!!!!!

#1 , 22 apr 2012 13:50

Beste

Ik heb vorige week klacht ingediend tegen mijn vriendin , wij hebben ruzie gemaakt zoals iedere koppel , maar het was een beetje uit de hand gelapen en zij heeft mij met een baby speelgoedje ( baby hamertje ) geslagen ( het was maar een kleine builtje ) , uit woede heb ik tegen haar klacht ingediend .
Ik heb er echt spijt van want het is echt geen agressieve persoon in tegen deel , ik weet echt niet wat ik nu moet doen , want ik wil deze klacht uit trekken , in mijn klacht heb ik gevraagd om daar geen gerechtelijke gevolgen aan te geven , toen mijn vriendin haar versie moest gaan afleggen bij het politie bureau , hebben ze foto's van haar getrokken en vinger afdrukkingen genomen , en de politie agent heeft gezegt dat de jeugd inspektie zou kunnen langs komen , dit vind ik echt onzin ... wij maken praktisch nooit ruzie en leven graag samen in een mooi en " peacefull" huis . Wat kan ik nu doen voor mijn klacht uit te trekken ? en wat zijn de gevolgen ?

Bedankt voor julie hulp .

Groetjes

Guy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 apr 2012 21:45

Aangifte van opzettelijke slagen en verwondingen met bloeduitstorting tot gevolg is GEEN klachtmisdrijf. Het is een strafbaar feit.
Dus niet intrekbaar.
Wat u wel kan doen is vragen dat het parket om geen gevolg te geven aan uw aangifte.
Alleen het is de procureur des Konings die beslist ...

cadmobiel1234
Topic Starter

#3 , 23 apr 2012 00:03

Beste

En waar is het parket ?
Dan zal er nog gevolg van komen ?
Wat denk u daar zelf over ?
Moet ik voor iets bang zijn ?

met vriendelijke groeten
Guy

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 apr 2012 17:27

Het parket is het openbaar ministerie is de procureur des Konings.
In elk arrondissement en is verbonden aan de rechtbank van eerste aanleg.
U kan een brief schrijven of terug naar de politie waarin u zegt dat u geen vervolging wenst.
Maar het is nog steeds het parket dat zal beslissen wat er verder mee gebeurd. Zoals reeds gezegd deze feiten zijn strafrechtelijk niet niks.
Zeker als ze daarbij nog in een gezinssituatie gebeuren dan wordt dat bij de parketten onder IFG Intra Familiaal Geweld gezet.
Meestal gebeurd er daarna nog een sociaal onderzoek en de IFG dossierbeheerder zal u en uw vriendin uitnodigen.
Het is het aspect 'geweld' .... het plots grijpen van iets en dan toeslaan.....
Ik heb gezien wat het plots grijpen van een 'demi-chef' en eenmaal uithalen als resultaat gaf...
De bedoeling van de politie en parket ( overheid) is een einde te maken aan alle vormen van familiaal geweld.
U moet niet bang zijn.
Wat ik aanraad is dat u beiden eens gaat praten met een gezinstherapeut kan heel leerzaam zijn inzake het waarom er plots geweld werd gebruikt.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”