scheidingsmuur

limelight
Topic Starter

scheidingsmuur

#1 , 28 apr 2012 17:25

Vraagje waar ik al een tijd mee zit:
Beide buren hebben een aanbouw geplaatst die dieper naar achteren zit dan mijn achtergevel. Ze hebben dit gedaan door de tuinmuur op te hogen, en daar dan een plat dak op te plaatsen. Langs beide zijden is dit zeer amateuristisch gedaan. Bakstenen die niet eens geschrankt gemetst zijn, opgetrokken met snelbouwstenen, vol grote gaten, en uitstekende balken.
Nu heb ik hier 2 vragen over:

1) Is de buur niet verplicht die muur af te werken? Ik kijk nu dus uit op een gedrocht van een muur... ik heb zelf prijs gevraagd om die te cementeren, en dat blijkt vrij duur te zijn, mede omdat ze er veel werk zullen aan hebben om de boel vlak te trekken. Is hier regelgeving rond?
Indien die buur helemaal niet verplicht is om die muur enigzins af te werken, mag ik dat dan wel op mijn kosten doen? Het is nu wel degelijk een scheidingsmuur, maar ik heb daar niet voor meebetaald (dat zou er nog aan ontbreken).
2) Kan ik ergens nagaan of dit al dan niet met een bouwvergunning is gebeurd (diezelfde buur heeft er ook niet beter op gevonden een grote schotelantenne op de scheidingsmuur te monteren, dat ding hangt dus gewoon in mijn tuin.... die mensen hebben lak aan regelgeving, dus ik vermoed dat heel de aanbouw gewoon zonder vergunning is geplaatst)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 apr 2012 17:28

Best eens langs de dienst ruimtelijke ordening van de gemeente gaan..
Men mag bij mijn weten op de bouwen maar u moet eraf blijven als je niet meebetaald... (grote lijnen)
Uitstekende balken langs uw kant .... dat kan helemaal niet.

limelight
Topic Starter

#3 , 08 mei 2012 12:49

De balken steken wel niet echt uit. Ze zitten gewoon open en bloot. De muur is niet gevoegd, en zit vol gaten, hier en daar grote klodders cement eraan.
Die werken zijn wel uitgevoerd vooraleer ik hier kwam wonen. Maakt dat iets uit? Ik hoor overal, dat zelfs al zou die aanbouw vergund zijn, die muur "proper" moet zijn aan de kant van de buur. Dus tenminste gevoegd en effen.

Ik ga mijn licht een deze dagen eens opsteken bij de stad.

Reclame

Terug naar “Andere”