Politie vervangt sloten appartement zonder verwittiging

Meneer Pieter
Topic Starter

Politie vervangt sloten appartement zonder verwittiging

#1 , 08 mei 2012 19:47

Situatie:

Koppel van buitenlandse (niet-EU) origine. Man heeft geldige verblijfsvergunning, vrouw heeft lopende procedure regularisatie. Regularisatie van de vrouw wordt niet goedgekeurd, ze gaat in beroep en wordt ondertussen in een gesloten opvangcentrum opgesloten. Een week later komt de man thuis, sloten van het appartement zijn vervangen met een bericht aan de deur om zich tot de politie te wenden.

Ik ga straks samen met mijn vriendin mee naar de politie om te tolken en verhaal te halen, maar mag zoiets? Lijkt me héél brutaal op het eerste zicht ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mei 2012 19:59

Het zal niet de politie geweest zijn die de sloten veranderd heeft, maar een deurwaarder. Nadien geeft die dan de sleutel af bij de politie. Dat is de te volgen procedure.
Mogelijks was er huurachterstand en heeft huiseigenaar een vonnis van de rechtbank tot uitdrijving.

Meneer Pieter
Topic Starter

#3 , 08 mei 2012 20:04

Ok, maar los daarvan, kan dat zonder aankondiging?

En al zeker als het gaat om de woonplaats van iemand die ondertussen al een week opgesloten is in een centrum? De man mét verblijfsvergunning woont ook op dat adres en staat volgens mij volledig buiten deze zaak. Lijkt me wel heel erg dramatisch voor een regularisatiedossier.

Reclame

Drone

#4 , 08 mei 2012 20:08

iedereen die een domiciliëring heeft op een zelfde adres kan bezoek verwachten van een deurwaarder en zijn spullen opgeschreven zien staan, daarom moet die persoon nog niet betrokken zijn in een zaak van iemand anders.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mei 2012 12:49

Sleutel zal alleen worden meegegeven aan de wettige bewoner.
Indien deurwaarder zal er binnen wel een PV van vaststelling op tafel liggen.
Een stickertje op de deur bevestigd met de tekst zich aanbieden politie.

Het kan ook zijn dat de politie met een bevelschrift is binnengegaan maar dan zal er een document met logo politie op de deur zijn bevestigd.
Vonnis van uitdrijving wil zeggen dat er al heel wat voorafgaande correspondentie is geweest samen met een dagvaarding en een betekening van het vonnis en pas minimum 30 dagen later een uitdrijving, los van eventuele opschrijven van de goederen....
Qua aankondigingen kan dat tellen of niet soms?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”