Privacy

lau
Topic Starter

Privacy

#1 , 10 mei 2012 16:19

Mijn broer is nu 21 jaar en zijn kamer bij papa thuis wordt bijna iedere dag helemaal onderzocht door onze papa, zijn vriendin en haar 3 kinderen. Ook al doet mijn broer iedere keer als hij niet in zijn kamer is, de deur op slot. Een paar maanden geleden is mijn broer 1 van zijn kamersleutels kwijtgeraakt. Waarschijnlijk heeft papa die gewoon genomen.
Mijn broer zijn laptop wordt dan onderzocht en al zijn kasten. Ze willen waarschijnlijk weten wat mijn broer van plan is, omdat hij een paar weken geleden is proberen weg te gaan thuis.
Hij wil nog steeds vertrekken, maar van het OCMW moet hij nog even wachten.

Kan mijn broer iets ondernemen waardoor zijn kamer niet meer onderzocht wordt ook al woont hij nog steeds bij papa?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 mei 2012 16:46

Paswoord instellen op laptop is alleszins een goed begin!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mei 2012 18:51

Al naargelang type slot. Als dat een klassiek klavierslot is zo'n huis tuin en keukenslot, dan kan men er een insteekcilinder insteken.
Te verkrijgen in de betere ijzerwarenzaak.

Reclame

lau
Topic Starter

#4 , 10 mei 2012 19:56

Hij heeft een wachtwoord op zijn laptop staan. Enkele maanden geleden niet, omdat hij iedereen nog vertrouwde.
En papa had toen mijn broer zijn spullen wou op halen omdat hij wou vertrekken, het slot geblokkeerd met een soort pin.
Mijn broer is toen naar de politie geweest, maar die zeiden dat ze niks konden doen.
Een nieuw slot steken heeft niet veel zin denkt mijn broer omdat papa de deur dan waarschijnlijk openbreekt.

Maar mag papa, zijn vriendin en die kinderen zomaar in een meerderjarige zijn spullen zitten en hem eigenlijk helemaal controleren?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”