Verkoop ouderlijke woning met 1 overlijden.

Redwyrmling
Topic Starter

Verkoop ouderlijke woning met 1 overlijden.

#1 , 22 mei 2012 19:12

Graag had ik wat meer informatie gehad over het verloop van een verkoop waarbij er meerdere blote eigenaren zijn.

Om de situatie even uit de doeken te doen:

Mijn schoonmoeder is in 2009 overleden. Mijn schoonvader is blijven wonen in de woning. Mijn vrouw (dochter van de twee) en haar zus (half zus, dochter van schoonmoeder, niet van schoonvader) zijn dus samen met schoonvader de erfgenamen. Nu, 3 jaar later wil mijn schoonvader verkopen en samen met de nieuwe vriendin een nieuwe woonst aankopen. Hij zal later dit jaar ook trouwen met die vriendin.

Ik weet dat we bij de verkoop kunnen vragen om uitbetaald te worden mits we het vruchtgebruik uitbetalen maar wat gebeurd er of wat zijn de gevolgen indien we zoals er nu gevraagd wordt aftekenen dat mijn vrouw haar deel niet moet uitbetaald worden? Verliezen we alle aanspraak op dat geld, worden we medeeigenaar in de nieuwe woonst? Hoe zit het met het ogenblik dat mijn schoonvader komt te overlijden en zijn nieuwe vrouw nog leeft?

We gaan vrijdag op bezoek bij de notaris maar zou toch graag al wat informatie hebben zodat we daar niet onvoorbereid binnen lopen.

Alvast bedankt!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding