Scheiding, wat met het huis

schoondochter4
Topic Starter

Scheiding, wat met het huis

#1 , 25 mei 2012 13:41

Hallo,

mijn schoonvader heeft zich in het zak laten zetten en ik vrees dat hij daar nu de gevolgen gaat zien.
Na de scheiding van zijn eerste vrouw (mijn schoonmoeder), bouwde hij een nieuw huis en zette dat op naam van zijn nieuwe vriendin (enkel op haar naam, niet op naam van allebei). Hij was degene die alles betaalde, aangezien zij niet werkte. Enkele jaren later trouwden ze en nu wil zij van hem scheiden. Ze zijn getrouwd zonder huwelijkscontract.

Ik vrees nu dat zij het huis mag houden, aangezien het op haar naam staat en dit al het geval was vóór het huwelijk. Ze heeft er echter nooit voor betaald aangezien hij de hele lening alleen heeft afbetaald.

Is er een mogelijkheid dat hij toch recht heeft op de helft (of toch een deel) of kan dat niet?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Moraelin

#2 , 25 mei 2012 16:45

Nope, als het op haar naam stond voordien dan veranderd dat trouwen niets aan de zaak, blijft in haar vermogen. Enkel de eventuele opbrengst zou in gemeenschap gekomen zijn. Ik vrees dat hij dat huis kwijt is of hij zou ahv allerlei documenten (lening, andere papieren,...) voor de rechtbank mss nog iets kunnen verkrijgen, maar vrees ervoor. En de hypotheek is reeds afbetaald ? Waarom hij dat huis in godsnaam op haar naam heeft gezet (enkel) en waarom hij dat huis later nooit in de gemeenschap heeft laten brengen gaat mijn petje wel te boven.

patjebrussel

#3 , 25 mei 2012 17:23

en waarom hij dat huis later nooit in de gemeenschap heeft laten brengen gaat mijn petje wel te boven.
Omdat vrouwen hierin erg sluw zijn, bewust of onbewust. Dat ik misschien kort door de bocht ga, en de hel op mijn nek haal is goed mogelijk.
Doch, ga sommige topics en vragen eens na op dit forum wat woningen betreft, bijna allemaal komen de vragen van vrouwen. In de zin van zich in te kopen, en een nieuwe keuken kopen, en 'is dat wat er rond hangt dan ook de helft van mij', en 'mijn vriend heeft een woning, 'we' gaan die nu verkopen,....

Tijden zijn nu gelukkig veranderd, maar als je man vroeger durfde scheiden, verloor je zo goed als alles, met nog een zware allimentatie er bovenop.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”